Ψηφοθηρία με την τραγωδία των πυρκαγιών στο Μάτι

Ο πρόεδρος του κόμματος Ελληνική Λύση Κυριάκος Βελόπουλος, ισχυρίστηκε πως οι περσινές πυρκαγιές στο Μάτι Αττικής που προκάλεσαν το θάνατο πάνω από 100 συνανθρώπων μας, ήταν μέρος «σχεδίου» για τη δημιουργία του «Δρόμου του Μεταξιού.»

Ο Κυριάκος Βελόπουλος υποστήριξε στην εκπομπή του πως οι φωτιά στο Μάτι θα διευκολύνει τη μεταφορά κινεζικών προϊόντων από τα λιμάνια Λαυρίου και Ραφήνας προς τη δυτική Ελλάδα (μέσω Αττικής Οδού και Αθηνών-Πατρών) και βάσισε τον ισχυρισμό του σε «ανάλυση» του συνωμοσιολογικού και αντισημιτικού μπλογκ «Έσχατη Γραμμή Ανασχέσεως.»

Το μπλογκ υποστηρίζει πως «Ο ‘Διάδρομος Κίνας – Κεντρικής Ασίας – Δυτικής Ασίας’ (China Central Asia West Asia Corridor), περνά από το Ερμπίλ τού Βορείου Ιράκ, την Άγκυρα και την Κωνσταντινούπολη. Στην Άγκυρα, θα διακλαδωθή προς την Σμύρνη κι από εκεί, με επτά ωρίτσες πλου, στο Λαύριο και τη Ραφήνα… κι από εκεί, μέσω Αττικής Οδού, στην Ολυμπία Οδό και την Πάτρα.» Το μπλογκ αφήνει να εννοηθεί πως η πυρκαγιά στο Μάτι και οι πλημμύρες στη Μάνδρα, ήταν μέρος ενός σιωνιστικού σχεδίου για να περάσουν τα κινεζικά προϊόντα προς τη δυτική Ευρώπη. Φυσικά δεν παρέχει τη παραμικρή απόδειξη για αυτούς τους ισχυρισμούς. Η πυρκαγιά στο Μάτι προκλήθηκε από απροσεξία πολίτη που επιχείρησε να κάψει ξερά κλαριά.

Στη πράξη όμως, δεν χρειαζόταν να καεί το Μάτι (ή να πλημμυρίσει η Μάνδρα) για να περάσει δρόμος που να συνδέει Ραφήνα και κυρίως Λαύριο με την Αττική Οδό, διότι οι οδοί επικοινωνίας και μεταφορών ήδη υπάρχουν.

Πιο συγκεκριμένα, η Ραφήνα συνδέεται με την Αττική Οδό μέσω της Λεωφόρου Μαραθώνος, ενώ το Λαύριο μέσω της Λεωφόρου Λαυρίου που είναι δρόμος με δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό στηθαίο. Αμφότερες οι λεωφόροι συνδέονται με την Αττική Οδό.

Η ύπαρξη μεγάλων οδών που συνδέουν τη Ραφήνα και το Λαύριο με την Αττική Οδό —> Αθηνών Θεσσαλονίκης ή Αθηνών Πατρών (Ολύμπια Οδός), σημαίνει πως δεν είναι απαραίτητη η κατασκευή άλλης οδού και μάλιστα στις περιοχές που κάηκαν πέρυσι.

Όσον αφορά το Διάδρομο Κίνας – Κεντρικής Ασίας – Δυτικής Ασίας, πρόκειται για μια εκ των 6 διόδων που φιλοδοξεί να στήσει η Κίνα στα πλαίσια της πρωτοβουλίας Belt and Road και τελειώνει στην Τουρκία (ή σύμφωνα με άλλα σχέδια συνεχίζει προς Ανατολική Ευρώπη παρακάμπτοντας την Ελλάδα). Η Πρωτοβουλία προβλέπει σύνδεση με την Δυτική Ευρώπη, ωστόσο μέσω μιας εντελώς διαφορετικής οδού με την ονομασία «New Eurasia Land Bridge Economic Corridor,» που περνά μέσω Κεντρικής Ασίας και όχι από Ελλάδα όπως φαίνεται στο παρακάτω χάρτη.

Επειδή η Πρωτοβουλία δεν έχει ακόμη πάρει σάρκα και οστά σε μεγάλη έκταση, ένα λεπτομερές άρθρο του Guardian μας πληροφορεί πως όταν και εάν ολοκληρωθούν όλοι αυτοί οι διάδρομοι, το κόστος θα έχει αγγίξει το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια.

Σε κάθε περίπτωση (και όπως δείχνει ο ανωτέρω χάρτης του Guardian), η Κίνα φαίνεται να ενδιαφέρεται για το λιμάνι του Πειραιά (στο οποίο έχουν γίνει ήδη επενδύσεις από τη κινεζική COSCO) και όχι για Ραφήνα και Λαύριο. Πάντως το κομμάτι China Central Asia West Asia Corridor παρακάμπτει εντελώς την Ελλάδα και μέσω Κωνσταντινούπολης κατευθύνεται προς Ανατολική αρχικά και κατόπιν προς Δυτική Ευρώπη. Το ενδιαφέρον πάντως των Κινέζων είναι πολύ πιο έντονο προς την Ιταλία με την οποία υπέγραψε πριν λίγες ημέρες συμφωνία για να γίνει η πρώτη χώρα των G-7 που προσχωρεί στη πρωτοβουλία Belt and Road.

Πριν ολοκληρώσουμε το άρθρο θα ήταν γόνιμο να πούμε δυο λόγια για το μπλογκ «Έσχατη Γραμμή Ανασχέσεως.» Πρόκειται για ένα ιστολόγιο που συχνά δημοσιεύει συνωμοσιολογικούς ισχυρισμούς με αντισημιτική χροιά. Για παράδειγμα, το συγκεκριμένο μπλογκ έχει ισχυριστεί πως ξένες δυνάμεις καταστολής διαδηλώσεων έχουν δράσει στην Ελλάδα (δείτε εδώ και εδώ), κάτι που έχουμε καταρρίψει με σχετικό μας άρθρο εδώ.

Συνοψίζοντας, ο ισχυρισμός πως το «Μάτι κάηκε για να δημιουργηθεί ο Δρόμος του Μεταξιού» ανήκει καθαρά στη σφαίρα της συνωμοσιολογίας διότι προέρχεται από ένα αναξιόπιστο μπλογκ, ενώ ακόμη και αν ίσχυε, δεν θα ήταν απαραίτητο να καεί περιοχή, δεδομένου πως οι λεωφόροι που συνδέουν τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου με την υπόλοιπη Ελλάδα υπάρχουν ήδη.

Διαβάστε επίσης