Ποιοι είμαστε
Αρχική Ψηφοθηρία με την τραγωδία των πυρκαγιών στο ΜάτιΣΥΝΩΜΟΣΙΟΛΟΓΙΑ

Ψηφοθηρία με την τραγωδία των πυρκαγιών στο Μάτι

30 Μαρ
2019

@

Ευαίσθητο περιεχόμενο

Αυτή η εικόνα περιέχει ευαίσθητο περιεχόμενο το οποίο μπορεί για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι προσβλητικό ή ενοχλητικό

Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε πριν 5 έτη.

Ισχυρισμός:

Oι περσινές πυρκαγιές στο Μάτι Αττικής που προκάλεσαν το θάνατο πάνω από 100 συνανθρώπων μας, ήταν μέρος «σχεδίου» για τη δημιουργία του «Δρόμου του Μεταξιού».

Συμπέρασμα:

Ο ισχυρισμός πως το "Μάτι κάηκε για να δημιουργηθεί ο Δρόμος του Μεταξιού" ανήκει καθαρά στη σφαίρα της συνωμοσιολογίας καθώς η μοναδική του πηγή είναι ένα αναξιόπιστο μπλογκ, ενώ ακόμη και αν ίσχυε, δεν θα ήταν απαραίτητο να καεί περιοχή, δεδομένου πως οι λεωφόροι που συνδέουν τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου με την υπόλοιπη Ελλάδα υπάρχουν ήδη.

Ο πρόεδρος του κόμματος Ελληνική Λύση Κυριάκος Βελόπουλος, ισχυρίστηκε σε πρόσφατες δηλώσεις του πως οι περσινές πυρκαγιές στο Μάτι Αττικής που προκάλεσαν το θάνατο πάνω από 100 συνανθρώπων μας, ήταν μέρος «σχεδίου» για τη δημιουργία του «Δρόμου του Μεταξιού». Αυτοί οι ισχυρισμοί δεν έχουν καμία βάση.


Το μπλογκ υποστηρίζει πως:

Ο ‘Διάδρομος Κίνας – Κεντρικής Ασίας – Δυτικής Ασίας’ (China Central Asia West Asia Corridor), περνά από το Ερμπίλ τού Βορείου Ιράκ, την Άγκυρα και την Κωνσταντινούπολη. Στην Άγκυρα, θα διακλαδωθή προς την Σμύρνη κι από εκεί, με επτά ωρίτσες πλου, στο Λαύριο και τη Ραφήνα… κι από εκεί, μέσω Αττικής Οδού, στην Ολυμπία Οδό και την Πάτρα.

Το μπλογκ αφήνει να εννοηθεί πως η πυρκαγιά στο Μάτι και οι πλημμύρες στη Μάνδρα, ήταν μέρος ενός σιωνιστικού σχεδίου για να περάσουν τα κινεζικά προϊόντα προς τη δυτική Ευρώπη. Φυσικά δεν παρέχει τη παραμικρή απόδειξη για αυτούς τους ισχυρισμούς. Η πυρκαγιά στο Μάτι προκλήθηκε από απροσεξία πολίτη που επιχείρησε να κάψει ξερά κλαριά.

Στη πράξη όμως, δεν χρειαζόταν να καεί το Μάτι (ή να πλημμυρίσει η Μάνδρα) για να περάσει δρόμος που να συνδέει Ραφήνα και κυρίως Λαύριο με την Αττική Οδό, διότι οι οδοί επικοινωνίας και μεταφορών ήδη υπάρχουν.

Πιο συγκεκριμένα, η Ραφήνα συνδέεται με την Αττική Οδό μέσω της Λεωφόρου Μαραθώνος, ενώ το Λαύριο μέσω της Λεωφόρου Λαυρίου που είναι δρόμος με δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό στηθαίο. Αμφότερες οι λεωφόροι συνδέονται με την Αττική Οδό.

Η ύπαρξη μεγάλων οδών που συνδέουν τη Ραφήνα και το Λαύριο με την Αττική Οδό —> Αθηνών Θεσσαλονίκης ή Αθηνών Πατρών (Ολύμπια Οδός), σημαίνει πως δεν είναι απαραίτητη η κατασκευή άλλης οδού και μάλιστα στις περιοχές που κάηκαν πέρυσι.

Όσον αφορά το Διάδρομο Κίνας – Κεντρικής Ασίας – Δυτικής Ασίας, πρόκειται για μια εκ των 6 διόδων που φιλοδοξεί να στήσει η Κίνα στα πλαίσια της πρωτοβουλίας Belt and Road και τελειώνει στην Τουρκία (ή σύμφωνα με άλλα σχέδια συνεχίζει προς Ανατολική Ευρώπη παρακάμπτοντας την Ελλάδα). Η Πρωτοβουλία προβλέπει σύνδεση με την Δυτική Ευρώπη, ωστόσο μέσω μιας εντελώς διαφορετικής οδού με την ονομασία «New Eurasia Land Bridge Economic Corridor,» που περνά μέσω Κεντρικής Ασίας και όχι από Ελλάδα όπως φαίνεται στο παρακάτω χάρτη.

Επειδή η Πρωτοβουλία δεν έχει ακόμη πάρει σάρκα και οστά σε μεγάλη έκταση, ένα λεπτομερές άρθρο της Guardian μας πληροφορεί πως όταν και εάν ολοκληρωθούν όλοι αυτοί οι διάδρομοι, το κόστος θα έχει αγγίξει το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια.

Σε κάθε περίπτωση (και όπως δείχνει ο ανωτέρω χάρτης της Guardian), η Κίνα φαίνεται να ενδιαφέρεται για το λιμάνι του Πειραιά (στο οποίο έχουν γίνει ήδη επενδύσεις από τη κινεζική COSCO) και όχι για Ραφήνα και Λαύριο. Πάντως το κομμάτι “China Central Asia West Asia Corridor” παρακάμπτει εντελώς την Ελλάδα και μέσω Κωνσταντινούπολης κατευθύνεται προς Ανατολική αρχικά και κατόπιν προς Δυτική Ευρώπη. Το ενδιαφέρον πάντως των Κινέζων είναι πολύ πιο έντονο προς την Ιταλία με την οποία υπέγραψε πριν λίγες ημέρες συμφωνία για να γίνει η πρώτη χώρα των G-7 που προσχωρεί στη πρωτοβουλία Belt and Road.

Πριν ολοκληρώσουμε το άρθρο θα ήταν σκόπιμο να κάνουμε μια αναφορά στο μπλογκ “Έσχατη Γραμμή Ανασχέσεως». Πρόκειται για ένα ιστολόγιο που συχνά δημοσιεύει συνωμοσιολογικούς ισχυρισμούς με αντισημιτική χροιά. Για παράδειγμα, το συγκεκριμένο μπλογκ έχει ισχυριστεί πως ξένες δυνάμεις καταστολής διαδηλώσεων έχουν δράσει στην Ελλάδα (δείτε εδώ και εδώ), κάτι που έχουμε καταρρίψει με σχετικό μας άρθρο εδώ.

Συνοψίζοντας, ο ισχυρισμός πως το “Μάτι κάηκε για να δημιουργηθεί ο Δρόμος του Μεταξιού” ανήκει καθαρά στη σφαίρα της συνωμοσιολογίας διότι προέρχεται από ένα αναξιόπιστο μπλογκ, ενώ ακόμη και αν ίσχυε, δεν θα ήταν απαραίτητο να καεί περιοχή, δεδομένου πως οι λεωφόροι που συνδέουν τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου με την υπόλοιπη Ελλάδα υπάρχουν ήδη.

Διαβάστε επίσης:

https://www.ellinikahoaxes.gr/2018/08/24/apologismos-pirkagies/

Το διαδίκτυο είναι μια πολύτιμη πηγή ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Ωστόσο κρύβει παγίδες, πολλές από αυτές επικίνδυνες. Τα τελευταία χρόνια, τα fake news έχουν λάβει τεράστιες διαστάσεις, στην καθημερινή ειδησεογραφία από ιστοσελίδες που αυτοχαρακτηρίζονται «ειδησεογραφικές», όσο και από άλλες που δημιουργούν «ειδήσεις» για λίγα κλικς παραπάνω.