Αρχική Κι όμως η “Κοίλη Γη” δεν βρέθηκεΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ

Κι όμως η “Κοίλη Γη” δεν βρέθηκε

19 Φεβ
2019

Ο τίτλος που αναφέρει πως η “Κοίλη Γη” ανακαλύφθηκε από επιστήμονες είναι προφανώς ψευδής. Όμως, τι ακριβώς ανακάλυψαν;

Το διαβάσαμε στo pronews.gr

Το σχετικό δημοσίευμα πάτησε στη παρακάτω μελέτη η οποία δημοσιεύτηκε στο έγκριτο περιοδικό Science.

Η μελέτη χρησιμοποίησε δεδομένα από το δεύτερο μεγαλύτερο καταγεγραμμένο σεισμό ο οποίος έπληξε τη Βολιβία το 1994. Ο πιο απλός τρόπος να οπτικοποιήσουμε το τρόπο προσέγγισης της μελέτης είναι με το φως. Όπως το φως από μια λάμπα απλώνεται σε κάθε επιφάνεια ενός σκοτεινού δωματίου αποκαλύπτοντας λεπτομέρειες για τις επιφάνειες έτσι λειτουργούν και τα κύματα που παράγονται από τις δονήσεις ενός σεισμού. Κατ’ αναλογία λοιπόν αυτά τα κύματα, όταν αναλύονται με ειδικό εξοπλισμό, μπορούν να μας δώσουν μια εικόνα για το εσωτερικό της Γης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση αποκάλυψαν σημαντικές γεωλογικές ανωμαλίες οι οποίες σύμφωνα με την προαναφερθείσα μελέτη φτάνουν μέχρι και 600 χιλιόμετρα σε ύψος.

Αυτά τα δεδομένα θα συμβάλουν σημαντικά στην ενίσχυση της κατανόηση μας για το σχηματισμό και την εξέλιξη της μορφολογίας του πλανήτη ενώ θα βοηθήσουν επίσης στην ανάπτυξη μοντέλων πρόβλεψης για το πως αυτή η μορφολογία μπορεί να εξελιχθεί μελλοντικά.

Το πρόβλημα ωστόσο είναι ότι, παρά τη σπουδαιότητα των ευρημάτων, ο ισχυρισμός στο τίτλο του άρθρου που εξετάζουμε είναι απολύτως αναληθής. Η “Κοίλη Γη”, την οποία ο αρθρογράφος χρησιμοποίησε ως μέσο για αλίευση επισκεψιμότητας στη σελίδα, είναι μια γνωστή θεωρία συνωμοσίας με διάφορες παραλλαγές. Η πιο δημοφιλής εξ αυτών αναφέρει ότι ο πλανήτης μας είναι κενός στο εσωτερικό και μάλιστα διαθέτει έναν ξεχωριστό οικοσύστημα με τις δικές του κλιματικές συνθήκες και ζωή. Προφανώς οι ερευνητές δεν έκαναν πουθενά αναφορά για ανακάλυψη νέου οικοσυστήματος στα έγκατα της Γης, άμεσα ή έμμεσα.

Είτε ο όρος “Κοίλη Γη” χρησιμοποιήθηκε χάριν αστεϊσμού είτε όχι σκοπός ήταν προφανώς η προσέλκυση αναγνωστικού κοινού, τακτική η οποία δυστυχώς δεν είναι σπάνια και φυσικά δε προσδίδει εικόνα αξιοπιστίας στο μέσο που την αξιοποιεί.

Είναι πτυχιούχος χημείας (B.Sc.) απο το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Μακεδονίας – Θράκης (ΕΣΗΕΜ-Θ). Αυτή τη στιγμή παρακολουθεί το αγγλόφωνο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών με τίτλο “Μaster of Arts in Digital Media, Communication and Journalism” στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.