Ποιοι είμαστε
Αρχική Η παραποιημένη αφίσα του ΠΟΥ με την Lady GagaΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η παραποιημένη αφίσα του ΠΟΥ με την Lady Gaga

30 Απρ
2020

@

Ευαίσθητο περιεχόμενο

Αυτή η εικόνα περιέχει ευαίσθητο περιεχόμενο το οποίο μπορεί για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι προσβλητικό ή ενοχλητικό

Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε πριν 4 έτη.

Ισχυρισμός:

Στην επίσημη αφίσα του ΠΟΥ η Lady Gaga παρουσιάζεται με το ένα μάτι καλυμμένο και με φόρεμα με ανάποδο σταυρό.

Συμπέρασμα:

Η "αφίσα" είναι δημιούργημα χρηστών μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Η φωτογραφία με την Lady Gaga είναι στιγμιότυπο από το βίντεο κλιπ για το τραγούδι της Alejandro, του 2010.

Σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ιστοσελίδες κυκλοφορεί φωτογραφία που παρουσιάζεται ως επίσημη αφίσα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

Παραδείγματα: trelogiannis.blogspot, eugenikos.blogspot

Η φωτογραφία συνοδεύεται από το ακόλουθο κείμενο:

“Αυτή είναι η επίσημη αφίσα (αριστερά ) του ΠΟΥ (παγκόσμιος οργανισμός υγείας) ο οποίος αγωνίζεται για το “καλό μας”… και εμείς τώρα πρέπει να καταπιούμε αμάσητα ότι ο παγκόσμιος πολίτης (lady gaga) με το μάτι και τον ανάποδο σταυρό μας προτρέπει να μείνουμε σπίτι… ότι αγωνίζεται για το καλό μας;”

Η “επίσημη” αφίσα του ΠΟΥ με την Lady Gaga όπως διαμοιράζεται σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

“Ένας Κόσμος: Μαζί στο σπίτι” – Η αφίσα

Ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) ζήτησαν από το κίνημα του Παγκόσμιου Πολίτη (Global Citizen) την υποστήριξη των δράσεων κατά του Covid-19. Σε αυτό το πλαίσιο δημιουργήθηκε η εκστρατεία “Ένας Κόσμος: Μαζί στο σπίτι (One World: Together at home)” που αποσκοπεί στη συγκέντρωση χρημάτων μέσω της μουσικής, για την ενίσχυση όσων εργάζονται αυτήν την περίοδο για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

To “Μαζί στο σπίτι” αποτελεί μια προσπάθεια εικονικής ενεργοποίησης των πολιτών για να μειωθεί το αίσθημα της απομόνωσης λόγω του περιορισμού των μετακινήσεων. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην επίσημη σελίδα της εκστρατείας:

Η εκστρατεία αξιοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να φέρει μουσικές παραστάσεις στα σπίτια σε όλο τον κόσμο, συνδέοντας και εμπνέοντας τους Παγκόσμιους Πολίτες να σταθούν ενωμένοι και να αναλάβουν δράση για να νικήσουν τον κορωνοϊό. Στους καλλιτέχνες που έχουν συμμετάσχει στο Μαζί στο Σπίτι και ζήτησαν από τους θαυμαστές τους να υποστηρίξουν την εκστρατεία του Παγκόσμιου Πολίτη, συμπεριλαμβάνονται οι: Chris Martin, John Legend, Charlie Puth, Common, Shawn Mendes, Camila Cabello, Ryan Tedder της OneRepublic, Niall Horan, Steve Aoki, Jennifer Hudson, Miguel, H.E.R., Rufus Wainwright, Hozier, Julianne Hough και πολλοί άλλοι.

Η εικόνα που ακολουθεί αποτελεί την επίσημη αφίσα της εκστρατείας.

Η επίσημη αφίσα της εκστρατείας.

Στις 18 Απριλίου 2020, με την επιμέλεια της τραγουδίστριας Lady Gaga, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της εκστρατείας μία ζωντανή συναυλία με τη συμμετοχή πολλών τραγουδιστών. Στις αφίσες που αναρτήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την εκδήλωση, υπάρχει το λογότυπο της εκστρατείας και τα ονόματα των συμμετεχόντων. Η εικόνα που ακολουθεί είναι η τελική αφίσα όπως αυτή κοινοποιήθηκε στον επίσημο λογαριασμό του Παγκόσμιου Πολίτη στο Facebook.

Η συναυλία μεταδόθηκε ζωντανά σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συνδρομητικές πλατφόρμες και κανάλια της Αμερικής.

Η εικόνα με τη Lady Gaga

Στην “πειραγμένη” αφίσα που αναλύουμε στο παρόν άρθρο εντοπίζεται μία εικόνα με τη Lady Gaga. Σε αυτήν φαίνεται να κρύβει το ένα της μάτι και να φοράει ένα λευκό φόρεμα με ανάποδο κόκκινο σταυρό. Η συγκεκριμένη εικόνα αποτελεί στιγμιότυπο από το βίντεο κλιπ της τραγουδίστριας για το τραγούδι της Alejandro.

Στιγμιότυπο από το βίντεο κλιπ του τραγουδιού.

Τον Απρίλιο του 2010 η τραγουδίστρια εξέδωσε το τραγούδι Alejandro, το οποίο συμπεριλαμβάνεται στο άλμπουμ με τίτλο “The Fame Monster”. Λίγες εβδομάδες αργότερα (8 Ιουνίου 2010) ανέβηκε στον επίσημο λογαριασμό που διαθέτει στο YouTube το βίντεο κλιπ του τραγουδιού.

Συμπερασματικά, η εν λόγω αφίσα δεν αποτελεί μέρος της επίσημης καμπάνιας του ΠΟΥ. Η εικόνα δημιουργήθηκε και διαμοιράστηκε από χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Η Σπυριδούλα Μάρκου είναι κάτοχος του μεταπτυχιακού "Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα" του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ακόμη, είναι πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Από το 2016 συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ. Είναι μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Μακεδονίας – Θράκης (ΕΣΗΕΜ-Θ).