Ποιοι είμαστε
Αρχική Δεν αληθεύει ότι στη Γαλλία έκλεισαν 2,234 πρατήρια καυσίμων εξαιτίας των κυρώσεων της ΕΕ στη ΡωσίαΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ

Δεν αληθεύει ότι στη Γαλλία έκλεισαν 2,234 πρατήρια καυσίμων εξαιτίας των κυρώσεων της ΕΕ στη Ρωσία

22 Οκτ
2022

@

Ευαίσθητο περιεχόμενο

Αυτή η εικόνα περιέχει ευαίσθητο περιεχόμενο το οποίο μπορεί για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι προσβλητικό ή ενοχλητικό

Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε πριν 2 έτη.

Ισχυρισμός:

Στη Γαλλία έκλεισαν 2,234 βενζινάδικα εξαιτίας της έλλειψης βενζίνης, η οποία οφείλεται στις κυρώσεις της Δύσης προς τη Ρωσία.

Συμπέρασμα:

Ήδη από το δεύτερο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, στη Γαλλία πραγματοποιούνται απεργίες των υπαλλήλων των δύο μεγαλύτερων πετρελαϊκών εταιριών που δραστηριοποιούνται στη χώρα. Τα προβλήματα στο δίκτυο των πρατηρίων καυσίμων οφείλονται στις απεργιακές κινητοποιήσεις και όχι σε ρωσικά αντίποινα για τις οικονομικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία.

Στις αρχές Οκτωβρίου διαμοιράστηκε ανάμεσα σε χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης εικόνα με κείμενο που υπονοούσε πως υπάρχει αιτιώδης σχέση ανάμεσα στο κλείσιμο 2,234 πρατηρίων καυσίμων στη Γαλλία, και τις κυρώσεις της Ευρώπης απέναντι στη Ρωσία. Ωστόσο, αυτός ο ισχυρισμός δεν ευσταθεί. Ας δούμε τι συνέβη.

Παράδειγμα δημοσίευσης:

Τι ισχύει

Αρχικά, πρέπει να σημειωθεί πως, παρότι το κλείσιμο των γαλλικών πρατηρίων καυσίμων πλαισιώνεται ως συνέπεια των ρωσικών «αντίμετρων» απέναντι στις οικονομικές κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη χώρα από την Ευρώπη, στην πραγματικότητα το φαινόμενο οφείλεται σε πανεθνικές απεργίες εργαζομένων των δύο μεγαλύτερων πετρελαϊκών εταιριών της Γαλλίας.

Πιο συγκεκριμένα, ήδη από τις 20 Σεπτεμβρίου του 2022, η Γενική Εργατική Συνομοσπονδία (CGT) είχε ανακοινώσει μαζική απεργία εργαζομένων των εταιριών TotalEnergies και ExxonMobil, με κύρια αιτήματα τις αυξήσεις των μισθών και τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως η Γαλλία διαθέτει συνολικά 8 διυλιστήρια, 7 από αυτά βρίσκονται στην ενδοχώρα και 1 στη Μαρτινίκα. Τέσσερα από αυτά ανήκουν στην TotalEnegies, ενώ στην ExxonMobil ανήκουν δύο.

Αναλυτικά, σύμφωνα με ρεπορτάζ της γαλλικής “Le Monde”, τα αιτήματα των απεργών της TotalEnergies αφορούσαν στην αύξηση των μισθών κατά 10%, με το 7% να καλύπτει τον υπάρχοντα πληθωρισμό, και ένα 3% να προκύπτει από τον δικαιότερο διαμοιρασμό των κερδών. Σε ό,τι αφορά την αμερικανική ExxonMobil (Esso), τα εργατικά συνδικάτα του CGT και Force Ouvrière (Εργατικό Δυναμικό), ζητούσαν την αύξηση των μισθών των εργαζομένων σε ποσοστό 7.5% καθώς επίσης και επιπλέον bonuses από τον καταμερισμό των κερδών.

Σύμφωνα με δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου Olivier Véran στις 5 Οκτωβρίου του 2022, ένα 12% των πρατηρίων της χώρας αντιμετώπιζε προβλήματα σε τουλάχιστον ένα καύσιμο. Ο Véran ξεκαθάρισε πως δεν τίθεται θέμα “ελλείψεων καυσίμων”, αλλά εντάσεων που είναι βραχυπρόθεσμες και θα επιλυθούν, αναφερόμενος στη γενικευμένη απεργία. Σημειώνεται πως το ποσοστό των πληγέντων πρατηρίων άγγιζε στις 11 Οκτωβρίου του 2022 το 31.3%, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Ενεργειακής Μετάβασης που επικαλείται η Le Monde.

Ποια είναι η κατάσταση σήμερα;

Λαμβάνοντας υπόψιν τα δεδομένα του Υπουργείου Ενεργειακής Μετάβασης, συμπεραίνουμε πως ενώ προβλήματα παραμένουν στο δίκτυο των πρατηρίων καυσίμων της Γαλλίας, από την 17η έως και την 20η Οκτωβρίου παρατηρείται πτωτική τάση στις αναφορές προβλημάτων σε βενζινάδικα, σε εθνικό επίπεδο.

Επιπλέον, τονίζεται πως σύμφωνα με banner στον ιστότοπο της Esso, γίνεται γνωστό πως στις 14 Οκτωβρίου του 2022 η απεργία τελείωσε στα διυλιστήρια της εν λόγω πετρελαϊκής, οι μονάδες παραγωγές μπαίνουν ξανά σε λειτουργία και σε διάστημα από δύο έως τρεις εβδομάδες η παραγωγή θα επανέλθει στα κανονικά, προ-απεργίας, επίπεδα.

Συμπέρασμα

Με βάση τα ανωτέρω, καθίσταται σαφές πως η πλαισίωση των προβλημάτων του δικτύου των γαλλικών πρατηρίων καυσίμων, είναι παραπλανητική. Η κρίση οφείλεται σε μαζικές κινητοποιήσεις εργαζομένων των πετρελαϊκών εταιριών TotalEnergies και ExxonMobil, οι οποίες καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της γαλλικής αγοράς. Όπως ήταν αναμενόμενο, οι απεργίες που ξεκίνησαν ήδη από την 21η Σεπτεμβρίου δημιούργησαν χάος, ταλαιπωρία και συμφόρηση στα γαλλικά βενζινάδικα. Συνεπώς, ο ισχυρισμός ότι περί τα 2 χιλιάδες βενζινάδικα στη Γαλλία «κατέβασαν ρολά» λόγω της έλλειψης καυσίμων που οφειλόταν στις κυρώσεις της ΕΕ κατά της Ρωσίας, είναι ψευδής.

Απόφοιτος του τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Μακεδονίας – Θράκης (ΕΣΗΕΜ-Θ).