Ποιοι είμαστε
Αρχική Όχι, η Οξφόρδη ΔΕΝ αποφάσισε την απαγόρευση κυκλοφορίας από γειτονιά σε γειτονιάΛΕΙΠΕΙ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

Όχι, η Οξφόρδη ΔΕΝ αποφάσισε την απαγόρευση κυκλοφορίας από γειτονιά σε γειτονιά

27 Δεκ
2022

@

Ευαίσθητο περιεχόμενο

Αυτή η εικόνα περιέχει ευαίσθητο περιεχόμενο το οποίο μπορεί για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι προσβλητικό ή ενοχλητικό

Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε πριν 1 έτος.

Ισχυρισμός:

Η Οξφόρδη αποφάσισε την απαγόρευση κυκλοφορίας από γειτονιά σε γειτονιά για να μειώσει την κυκλοφορική συμφόρηση.

Συμπέρασμα

Αν και πράγματι ο Δήμος της Οξφόρδης αποφάσισε να χωρίσει την πόλη σε έξι περιοχές, το μέτρο δεν έχει ως στόχο την απαγόρευση κυκλοφορίας μεταξύ αυτών.

Σε ιστολόγια και λογαριασμούς μέσων κοινωνικής δικτύωσης αναπαράγεται ο ισχυρισμός πως το Δημοτικό Συμβούλιο της Οξφόρδης, παρά τις έντονες αντιδράσεις, αποφάσισε να χωρίσει την πόλη σε έξι γειτονιές των «15 λεπτών». Η διέλευση από τις περιοχές αυτές, οι οποίες θα φυλάσσονται, θα επιτρέπεται μόνο για 100 ημέρες τον χρόνο με στόχο την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση των πόλεων οι οποίες θα καταστούν πιο βιώσιμες και φιλικές για περπάτημα.

Παραδείγματα διάδοσης του ισχυρισμού σε ιστοσελίδες και ιστολόγια: newsauto, eportal, pellanews, newsonsalamina

Παραδείγματα διάδοσης του ισχυρισμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:

Τι ισχύει

Αρχικά πρέπει να τονίσουμε πως πρόκειται για δύο διαφορετικά μέτρα. Σύμφωνα με το Δημοτικό Συμβούλιο της Οξφόρδης, όντως οι ιθύνοντες σχεδιάζουν να χωρίσουν την πόλη σε έξι περιοχές των «15 λεπτών» υπό την έννοια ότι κάθε κάτοικος θα έχει σε απόσταση 15 λεπτών τις απαραίτητες υπηρεσίες, (μαγαζιά, κέντρα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, πάρκα κλπ). Όπως αναφέρεται:

Αυτό που στοχεύουμε να κάνουμε είναι να διασφαλίσουμε ότι περιοχές της πόλης όπως το Barton, το Blackbird Leys και το Rose Hill έχουν όλες τις απαραίτητες υπηρεσίες που έχουν ήδη περιοχές όπως η Ανατολική Οξφόρδη και το Jericho.

Δεύτερον, όσον αφορά το μέτρο της κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης μέσω των φίλτρων κυκλοφορίας, η ιδέα εισήχθη για πρώτη φορά το 2015 στη Στρατηγική Μεταφορών της Οξφόρδης και επανεξετάστηκε το 2019 και το 2022, μετά από πολλούς μήνες βελτίωσης και συνεργασίας με τα ενδιαφερόμενα μέλη.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Δημοτικού Συμβουλίου της Οξφόρδης, αυτά τα φίλτρα κυκλοφορίας δε θα αποτελούν φυσικά εμπόδια, αλλά ουσιαστικά θα είναι κάμερες που θα τοποθετηθούν σε έξι δρόμους της Οξφόρδης και θα διαβάζουν τους αριθμούς κυκλοφορίας των οχημάτων. Εάν ένα όχημα περάσει από το φίλτρο αυτό συγκεκριμένες ώρες της ημέρας χωρίς να έχει εξαίρεση ή άδεια κατοικίας, η κάμερα θα διαβάσει την πινακίδα κυκλοφορίας και θα επιβληθεί πρόστιμο. Τα φίλτρα κυκλοφορίας θα λειτουργούν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως οι ήδη υπάρχουσες κάμερες κυκλοφορίας που χρησιμοποιούνται ευρέως για τη διαχείριση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και τη διευκόλυνση των δημόσιων συγκοινωνιών. Η πρωτοβουλία αυτή αναμένεται να εφαρμοστεί σε δοκιμαστικό επίπεδο το 2024.

Επομένως, οι κάτοικοι δε θα περιοριστούν στην περιοχή τους, ούτε θα χρειάζονται ειδική άδεια για να μετακινηθούν μέσα στην πόλη. Όλοι θα μπορούν να περάσουν από τα εν λόγω φίλτρα κυκλοφορίας, με εξαίρεση μερικές ώρες της ημέρας που θα χρειάζεται να ακολουθούν διαφορετική διαδρομή (π.χ. περιφερειακή οδό) αν η μετακίνηση γίνεται με αυτοκίνητο. Επιπλέον, οι κάτοικοι της Οξφόρδης και των γύρω περιοχών θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση για χορήγηση άδειας οδήγησης μέσω των φίλτρων κυκλοφορίας έως και 100 ημέρες τον χρόνο. Εάν οι άδειες αυτές εξαντληθούν, θα μπορούν και πάλι να μετακινηθούν σε οποιονδήποτε προορισμό θέλουν απλά χρησιμοποιώντας άλλη διαδρομή, όπως προαναφέρθηκε.

Τέλος, αναφορικά με τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν, πρόκειται για παρερμηνεία των αποτελεσμάτων. Σε έρευνα μέσω ερωτηματολογίου (σελίδα 61) που διεξήχθη τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο του 2022 για την εφαρμογή αυτού του μέτρου, οι πολίτες ρωτήθηκαν εάν έχουν σχόλια σχετικά με τα οφέλη του εν λόγω συστήματος. Για την απάντηση δόθηκε ένα κενό πλαίσιο όπου ο καθένας μπορούσε να διατυπώσει τις σκέψεις του χωρίς περιορισμό λέξεων. Για να κατανοηθούν καλύτερα οι 4,814 απαντήσεις, κατηγοριοποιήθηκαν σε 45 θεματικές. Η εταιρεία που ήταν υπεύθυνη για την εξαγωγή των συμπερασμάτων, συνόψισε ορισμένες απαντήσεις ως γενικά θετικές ή αρνητικές. Επειδή το 7% των αποτελεσμάτων έδειξε ότι οι ερωτηθέντες είναι υπέρ του μέτρου, δημιουργήθηκε εσφαλμένα η εντύπωση ότι το υπόλοιπο 93% είναι κατά. Στην πραγματικότητα, το 8% των συμμετεχόντων απάντησαν ότι διαφωνούν με το μέτρο, ενώ τα αναλυτικά αποτελέσματα έχουν δημοσιοποιηθεί και παρουσιάζονται στη σελίδα 42 και 43 του εγγράφου.

Συμπέρασμα

Όπως προκύπτει από τα παραπάνω, καθίσταται σαφές πως ο ισχυρισμός είναι αναληθής. Αν και πράγματι ο Δήμος της Οξφόρδης αποφάσισε να χωρίσει την πόλη σε έξι περιοχές, το μέτρο δεν έχει ως στόχο την απαγόρευση κυκλοφορίας μεταξύ αυτών.

Απόφοιτος του τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.Κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στο αγγλόφωνο πρόγραμμα του τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ "Digital Media, Communication and Journalism" με κατεύθυνση “Risk Communication and Crisis Journalism”.