Ποιοι είμαστε
Αρχική Η FAA ΔΕΝ άλλαξε τις οδηγίες ηλεκτροκαρδιογραφημάτων για τους πιλότους λόγω των εμβολίων COVID-19FAKE NEWS

Η FAA ΔΕΝ άλλαξε τις οδηγίες ηλεκτροκαρδιογραφημάτων για τους πιλότους λόγω των εμβολίων COVID-19

7 Φεβ
2023

@

Ευαίσθητο περιεχόμενο

Αυτή η εικόνα περιέχει ευαίσθητο περιεχόμενο το οποίο μπορεί για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι προσβλητικό ή ενοχλητικό

Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε πριν 1 έτος.

Ισχυρισμός:

Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας της Αμερικής (FAA) διεύρυνε κρυφά το εύρος παραμέτρων των ηλεκτροκαρδιογραφημάτων για τους πιλότους μετά την κυκλοφορία των εμβολίων, ώστε να μπορούν να πετάνε.

Συμπέρασμα:

Ο ισχυρισμός είναι ψευδής. Δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι η FAA άλλαξε τις οδηγίες για τα ηλεκτροκαρδιογραφήματα των πιλότων λόγω καρδιακών προβλημάτων που συνδέονται με το εμβόλιο. Όπως δήλωσε εκπρόσωπος Τύπου της FAA, η αλλαγή στις οδηγίες δεν είχε καμία σχέση με τα εμβόλια κατά της COVID-19, αφού οι πιλότοι και οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας μπορούν να λάβουν με ασφάλεια το εμβόλιο Pfizer, Moderna, Johnson & Johnson ή Novavax.

Σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης αναπαράγεται ο ισχυρισμός πως η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) διεύρυνε κρυφά το εύρος παραμέτρων των ηλεκτροκαρδιογραφημάτων (EKG ή ECG) για τους πιλότους μετά την κυκλοφορία των εμβολίων, ώστε να μπορούν να πετάνε. Ωστόσο, ο εν λόγω ισχυρισμός είναι αβάσιμος.

Παραδείγματα σχετικών αναρτήσεων:

Τι ισχύει

Πριν προχωρήσουμε στην εξέταση του επίμαχου ισχυρισμού, είναι σκόπιμο να κάνουμε μια σύντομη αναφορά στο τι είναι το ηλεκτροκαρδιογράφημα.

Το ηλεκτροκαρδιογράφημα καταγράφει την ηλεκτρική δραστηριότητα των μυών της παλλόμενης καρδιάς, ενώ μέσω αυτής της τεχνικής μπορούμε να εντοπίσουμε διαταραχές που αφορούν τη λειτουργία αλλά και την δομή του οργάνου. Ένα από τα πράγματα που εξετάζονται στο ηλεκτροκαρδιογράφημα είναι το διάστημα PR, το οποίο αναφέρεται στον χρόνο που χρειάζεται για να μετακινηθεί το σήμα συστολής της καρδιάς από τον φλεβόκομβο προς τον κολποκοιλιακό κόμβο, όπως φαίνεται παρακάτω.

Το διάστημα PR μετριέται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και συνήθως συναντάται σε διάρκεια μεταξύ 120 έως 200ms (milliseconds).

Αν το διάστημα PR είναι μεγαλύτερο των 200ms, τότε θεωρείται κολποκοιλιακός αποκλεισμός πρώτου βαθμού. Κολποκοιλιακός αποκλεισμός, ή αποκλεισμός AV, ονομάζεται η κατάσταση κατά την οποία το ηλεκτρικό σήμα που ελέγχει τον καρδιακό παλμό μπλοκάρεται μερικώς ή πλήρως. Κατά συνέπεια, η καρδιά πάλλεται πιο αργά ή παραλείπει παλμούς και δεν μπορεί να αντλήσει αίμα αποτελεσματικά. Αξίζει να τονίσουμε ότι, ενώ η κάθε περίπτωση ποικίλει ανάλογα το ιστορικό του ασθενούς, τυπικά ο αποκλεισμός AV δεν προκαλεί σοβαρές επιπλοκές στην υγεία.

Έχοντας κατά νου τα παραπάνω, μπορούμε να εξετάσουμε τις αλλαγές στις οποίες προέβη η FAA όσον αφορά τα ηλεκτροκαρδιογραφήματα των πιλότων. Τον Οκτώβριο του 2022, η FAA άλλαξε τις παραμέτρους στις οδηγίες της σχετικά με το διάστημα PR. Συγκεκριμένα, όπως φαίνεται στην ιατρική πολιτική υπ’ αριθμόν 36 και 58 στη σελίδα 10 του εγγράφου των οδηγιών, αύξησε το ανώτατο όριο του διαστήματος PR από “200ms” σε “λιγότερο από 300ms”.

Όπως δήλωσε εκπρόσωπος Τύπου της FAA στο Reuters:

Η αλλαγή δεν είχε καμία σχέση με τα εμβόλια. Αυξήσαμε το όριο για τον κολποκοιλιακό αποκλεισμό πρώτου βαθμού από 200ms σε 300ms επειδή οι σύμβουλοι καρδιολογίας μάς παρείχαν πληροφορίες ότι οτιδήποτε κάτω από 300ms δεν απαιτεί πρόσθετες δοκιμές και δεν αποτελεί κίνδυνο για ξαφνική ή υποβόσκουσα ανικανότητα.

Συνέχισε λέγοντας:

Οι ομοσπονδιακοί αεροχειρούργοι της FAA αποφάσισαν ότι οι πιλότοι και οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας μπορούν να λάβουν με ασφάλεια το εμβόλιο Pfizer, Moderna, Johnson & Johnson ή Novavax. Η FAA δεν έχει στοιχεία για ατυχήματα αεροσκαφών ή ανικανότητες που προκαλούνται από πιλότους που υποφέρουν από ιατρικές επιπλοκές που σχετίζονται με τα εμβόλια COVID-19.

Τέλος, ο συγγραφέας του άρθρου, απ’ όπου ξεκίνησε η διάδοση του ψευδούς ισχυρισμού, είπε στο Reuters ότι δεν έχει στοιχεία που να υποστηρίζουν τον ισχυρισμό ότι η FAA άλλαξε τις οδηγίες της ειδικά λόγω τραυματισμών από εμβόλια.

Συμπέρασμα

Με βάση τα ανωτέρω, ο ισχυρισμός είναι ψευδής. Δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι η FAA άλλαξε τις οδηγίες για τα ηλεκτροκαρδιογραφήματα των πιλότων λόγω καρδιακών προβλημάτων που συνδέονται με το εμβόλιο. Τέλος, όπως δήλωσε εκπρόσωπος Τύπου της FAA, η αλλαγή στις οδηγίες δεν είχε καμία σχέση με τα εμβόλια κατά της COVID-19, αφού οι πιλότοι και οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας μπορούν να λάβουν με ασφάλεια το εμβόλιο Pfizer, Moderna, Johnson & Johnson ή Novavax.

Απόφοιτος του τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.Κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στο αγγλόφωνο πρόγραμμα του τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ "Digital Media, Communication and Journalism" με κατεύθυνση “Risk Communication and Crisis Journalism”.