Ποιοι είμαστε
Αρχική Διάψευση των ισχυρισμών για “παραλίγο νέα σιδηροδρομική τραγωδία” στη ΛάρισαΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ

Διάψευση των ισχυρισμών για “παραλίγο νέα σιδηροδρομική τραγωδία” στη Λάρισα

29 Ιου
2023

@

Ευαίσθητο περιεχόμενο

Αυτή η εικόνα περιέχει ευαίσθητο περιεχόμενο το οποίο μπορεί για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι προσβλητικό ή ενοχλητικό

Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε πριν 10 μήνες.

Ισχυρισμός

Παραλίγο νέα σύγκρουση τρένων στη Λάρισα, σύμφωνα με δημοσιεύματα και φωτογραφίες με δύο τρένα στην ίδια γραμμή σε απόσταση λίγων μέτρων

Συμπέρασμα

Ο ισχυρισμός είναι ψευδής και προέρχεται από δημοσίευμα τοπικού μέσου ενημέρωσης που παρουσίασε ελλιπώς το περιστατικό, στον απόηχο της τραγωδίας των Τεμπών. Πληθώρα επίσημων πηγών, όπως ο Σταθμάρχης Λάρισας, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών Ο.Σ.Ε. και η Hellenic Train εξήγησαν πως τα δύο τρένα ήταν άδεια και βρίσκονταν σε διαδικασία ζεύξης μεταξύ τους. Πρόκειται για μια συνήθη επιχειρησιακή πρακτική που δεν έχει ουδεμία σχέση με κίνδυνο σύγκρουσης.

Δημοσιεύματα εγχώριων μέσων ενημέρωσης έκαναν λόγο για παραλίγο “νέα σιδηροδρομική τραγωδία” που αποφεύχθηκε “το τελευταίο λεπτό” σε σταθμό της Λάρισας το βράδυ της 28ης Ιουνίου 2023, όταν δύο τρένα βρέθηκαν αντίθετα στην ίδια γραμμή. Την “είδηση” έκανε γνωστή τοπικό ενημερωτικό μέσο δημοσιεύοντας εικόνες που έδειχναν τα τρένα σε απόσταση ελάχιστων μέτρων και ισχυριζόμενο πως τα δύο τρένα “κινδύνευσαν να συγκρουστούν!” Οι ισχυρισμοί του δημοσιεύματος διαψεύστηκαν αμέσως από τον Σταθμάρχη Λάρισας κ. Γιώργο Ζήντρο, σύμφωνα με το OnLarissa.gr, από τον πρόεδρο των μηχανοδηγών Ο.Σ.Ε., καθώς και από τη Hellenic Train, μέσα από επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε.

Παραδείγματα δημοσιευμάτων: larissanet.gr, newsbomb.gr, sportime.gr

Την Τετάρτη (28/6) στις 20:55, το ενημερωτικό μέσο Larissanet.gr παρουσίασε φωτογραφίες δύο τρένων που ήταν σταματημένα αντίθετα στην ίδια γραμμή σε απόσταση ελάχιστων μέτρων στον σταθμό του Μεζούρλου στη Λάρισα, με τον ισχυρισμό πως “το τελευταίο λεπτό στην κυριολεξία αποφεύχθηκε νέα σιδηροδρομική τραγωδία“.

Αναλυτικά το δημοσίευμα:

Το τελευταίο λεπτό στην κυριολεξία αποφεύχθηκε νέα σιδηροδρομική τραγωδία, αυτή τη φορά μέσα στην πόλη της Λάρισας, όταν δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή με αντίθετη φορά και σταμάτησαν κυρίως λόγω της έγκαιρης αντίδρασης των μηχανοδηγών, αλλά και των χαμηλών ταχυτήτων που υποχρεωτικά κρατούν μέσα στην πόλη.

Το περιστατικό συνέβη σήμερα περίπου στις 8 το απόγευμα στο σταθμό του Μεζούρλου στη Λάρισα, όταν δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες, η μία μόλις είχε ξεκινήσει προς Αθήνα και η άλλη έφτανε στο σταθμό, ευτυχώς με χαμηλή ταχύτητα – όπως προβλέπεται για την κίνηση μέσα στον ιστό της πόλης – βρέθηκαν στην ίδια γραμμή και κινδύνευσαν να συγκρουστούν!

Η σύγκρουση και κατά συνέπεια η νέα σιδηροδρομική τραγωδία αποφεύχθηκε την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή χάρη στο γεγονός ότι οι δύο μηχανοδηγοί αντελήφθησαν αμέσως τι συνέβαινε και ακινητοποίησαν τους συρμούς! Κατάφεραν να σταματήσουν σε μια απόσταση μικρότερη των εκατό μέτρων πριν τη σύγκρουση, η οποία θα είχε συμβεί αν ένας από τους δύο δεν είχε αντιληφθεί τι συμβαίνει ή η «συνάντηση» τους γινόταν λίγα χιλιόμετρα έξω από την πόλη όπου οι ταχύτητες είναι τέτοιες πουν αφήνουν κανένα περιθώριο αντίδρασης.

Πριν περάσουν τέσσερις μήνες από το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, το οποίο στοίχησε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, φαίνεται πως στον πολύπαθο ΟΣΕ δεν έχει αλλάξει εντελώς τίποτα, παρά τις βαρύγδουπες κυβερνητικές εξαγγελίες των περασμένων μηνών και τις «διαβεβαιώσεις» των «υπευθύνων».

Τι ισχύει

Το ίδιο βράδυ (28/6) ο Σταθμάρχης Λάρισας, ο Πρόεδρος των Μηχανοδηγών Ο.Σ.Ε. και η Hellenic Train διέψευσαν το δημοσίευμα εξηγώντας πως τα δύο τρένα ήταν σε διαδικασία ζεύξης, μια συνήθη πρακτική που δεν εγείρει κανένα κίνδυνο.

Οι διαψεύσεις του σταθμάρχη Λάρισας και του προέδρου των μηχανοδηγών

Ο κ. Γιώργος Ζήντρος, σταθμάρχης Λάρισας, εξήγησε στο Onlarissa.gr, σε επικοινωνία που είχε το μέσο μαζί του, πως επρόκειτο για “δύο τρένα που ήταν σε διαδικασία ζεύξης, έκαναν ελιγμούς για να προσδεθούν και να φύγουν για Θεσσαλονίκη“. Αναλυτικότερα:

[Ε]πικαλούμενος σχετική ενημέρωση που είχε, με κατηγορηματικό τρόπο εξήγησε πως επρόκειτο για «δύο τρένα έκαναν ελιγμούς για να “προσδεθούν” και να φύγουν για Θεσσαλονίκη. Ήταν δύο προαστιακοί που θα “δένονταν” για να φύγουν μαζί για τη Θεσσαλονίκη. Αυτό είθισται να γίνεται στη συγκεκριμένη περιοχή. Εννοείται πως δεν υπήρχαν επιβάτες μέσα…» 

OnLarissa.grΛανθασμένος «συναγερμός» για δύο τρένα που έκαναν απλά… ελιγμούς πρόσδεσης στη Λάρισα!

Ο κ. Κώστας Γενηδούνιας, πρόεδρος των μηχανοδηγών Ο.Σ.Ε. προέβη με τη σειρά του σε διάψευση των ισχυρισμών, μέσα από ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook το βράδυ της Τετάρτης (28/6):

Η ανακοίνωση της Hellenic Train

Άμεση ήταν και η αντίδραση της Hellenic Train, υπεύθυνης των αμαξοστοιχιών και των σιδηροδρομικών υπηρεσιών, η οποία προέβη σε επίσημη ανακοίνωση το βράδυ της Τετάρτης (28/6) με τίτλο “Διάψευση Δημοσιεύματος”. Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Η Hellenic Train, ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι δημοσίευμα στο larissanet.gr της Λάρισας, σε σχέση με σημερινή κίνηση επιβατικών αμαξοστοιχιών ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα.

Η αμαξοστοιχία 11599, έφτασε στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Λάρισας και αποβίβασε τους επιβάτες προκειμένου να γίνει διπλή σύζευξη με την αμαξοστοιχία DZR 460.103-203, ώστε να μεταφερθεί, χωρίς επιβάτες, από την Λάρισα στην Θεσσαλονίκη. Η σύζευξη των συρμών δεν ολοκληρώθηκε για τεχνικούς λόγους και τελικά η αμαξοστοιχία DZR 460.103-203 αναχώρησε για τη Θεσσαλονίκη.

Η σύζευξη αμαξοστοιχιών αποτελεί πάγια επιχειρησιακή πρακτική όποτε απαιτηθεί. Οποιαδήποτε απόπειρα σύνδεσης αυτής της τυπικής επιχειρησιακής λειτουργίας με σενάρια διακινδύνευσης της ασφάλειας των επιβατών είναι παντελώς αβάσιμη.

Η Hellenic Train επιφυλάσσεται παντός νομίμου δικαιώματός της και έχει ήδη ενημερώσει το Μέσο προκειμένου να αποκαταστήσει την ακρίβεια του ρεπορτάζ που παραθέτει.

Συνεπώς, από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό πως τα δημοσιεύματα παρουσιάζουν ελλιπή θεματική πλαισίωση και οι ισχυρισμοί τους δεν επιβεβαιώνονται.

Συμπέρασμα

Δημοσιεύματα που παρουσίαζαν εικόνες από δύο τρένα που βρίσκονται αντίθετα στην ίδια γραμμή, ισχυρίστηκαν πως τα δύο τρένα κινδύνευσαν να συγκρουστούν σε σταθμό της Λάρισας. Κάτι τέτοιο, ωστόσο, δεν ισχύει, καθώς επρόκειτο για μια συνήθη επιχειρησιακή πρακτική σύζευξης των δύο αμαξοστοιχιών, σύμφωνα με την ενημέρωση του σταθμάρχη Λάρισας, του προέδρου των μηχανοδηγών Ο.Σ.Ε., αλλά και την επίσημη ανακοίνωση της Hellenic Train, υπεύθυνης των σιδηροδρομικών υπηρεσιών.

Απόφοιτη του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με ειδίκευση στη Γλωσσολογία. Κάτοχος δύο μεταπτυχιακών τίτλων Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας και Σημειωτικής, Πολιτισμού και Επικοινωνίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έχει εργαστεί ως Γλωσσική Αναλύτρια σε εταιρεία συμπεριφορικής ανάλυσης με τη χρήση τεχνολογιών AI.