Δημιούργησε ο Τζιτζικώστας νέα ιστοσελίδα της Περιφέρειάς του, με το όνομα verymacedonia.gr;

0

Τις τελευταίες μέρες αναπαράγεται είδηση σύμφωνα με την οποία, και εν όψει των τελευταίων εξελίξεων στο Μακεδονικό ζήτημα, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας δημιούργησε νέα ιστοσελίδα της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με το όνομα χώρου (domain name) «verymacedonia.gr». Αληθεύει όμως ο ισχυρισμός;

Πρώτη αναφορά έγινε στις 21.02.2019 στη σελίδα της efsyn.gr σε σύντομο άρθρο γνώμης που συνέδεσε τον Απόστολο Τζιτζικώστα και το συγκεκριμένο portal με τη Συμφωνία των Πρεσπών και το Μακεδονικό ζήτημα

Πηγή: efsyn.gr

Ακολούθησε εκτενέστερο άρθρο στις 22.02.2019 στο documentonews.gr όπου διαβάζουμε τα εξής:

Πηγή: documentonews.gr
Πηγή: documentonews.gr

Αρχικά να τονίσουμε ότι όντως υπάρχει το portal verymacedonia.gr, του οποίου το domain name καταχωρήθηκε στις 25/01/2013 και είναι δεσμευμένο μέχρι τον Μάιο του 2019.

Πηγή: papaki.com/el/whois.htm

Όπως αποδεικνύει το ιστορικό του domain, το portal δεν είναι καινούργιο.
Απόδειξη είναι, ότι υπάρχει αποθηκευμένο από τις 12 Μάρτ. 2016.

Επιπλέον, η πρώτη αποθήκευση του portal «very macedonia», με το συγκεκριμένο λογότυπο, υπάρχει από τις 23 Δεκεμβρίου 2013.

Μάλιστα στις 21/10/2013 αναρτήθηκε στη σελίδα protagon.gr ένα άρθρο γνώμης σχετικά με την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας «Very Macedonia», γεγονός που αποδεικνύει ότι δεν σχετίζεται με τις πρόσφατες εξελίξεις στο Μακεδονικό. Επιπλέον, σχολιάστηκε και η φτωχή παρουσία της καμπάνιας στα social media.

Πηγή: protagon.gr

Πρόσφατα λοιπόν, την αρχική ανάρτηση ακολούθησαν νέα άρθρα γνώμης από πλήθος σελίδων, όπως: reader.gr , gazzetta.gr , altsantiri.gr , το κυπριακό site 24h.com.cy , κλπ. τα οποία μεταξύ άλλων σχολίασαν και την ύπαρξη -πλέον- λογαριασμού στο twitter.

Κατόπιν επικοινωνίας μας με τον Αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού και Τουρισμού Θάνο Αλέξανδρο, ενημερωθήκαμε ότι το σλόγκαν «Very Macedonia» (μαζί με το συνοδευτικό υλικό) φέρει την πιστοποίηση και την έγκριση του ΕΟΤ, ενώ αποτέλεσε συντονισμένη προσπάθεια για την επίτευξη τουριστικού branding της περιοχής. Άξιο μνείας είναι και το γεγονός ότι όλο το υποστηρικτικό υλικό το οποίο αποτελείται από φωτογραφίες, βίντεο μικρού μήκους, κλπ. δομήθηκε πάνω στη λέξη «very» (π.χ. «very historic, very cultural») οπότε δεν πρόκειται για «ποσοτικό» επιχείρημα εθνικιστικής πολιτικής υπέρ της μακεδονικότητας της περιοχής, ταυτόχρονα η ίδια η ιστοσελίδα verymacedonia.gr αποτελεί τουριστικό portal και όχι ιστοσελίδα της ΚΠΜ.

Ακόμη, ας λάβουμε υπόψιν ότι το project «Very Macedonia» ξεκίνησε σαν ιδέα το 2013, πριν τις Περιφερειακές εκλογές στις 25 Μαΐου 2014, όταν ακόμη Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας ήταν ο Παναγιώτης Ψωμιάδης. Ο Απόστολος Τζιτζικώστας εξελέγη Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας στις εκλογές του 2014, συνεπώς δεν μπορεί να θεωρηθεί εμπνευστής της συγκεκριμένης καμπάνιας.

Τέλος, σε προσωπική του δήλωση ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και Τουρισμού Θάνος Αλέξανδρος εξέφρασε την δυσαρέσκειά του για την εξάπλωση της παραπληροφόρησης και των fake news, ειδικά όταν η λύση, όπως τόνισε ο ίδιος, είναι περισσότερη ποιοτική έρευνα πριν την συγγραφή πάσης φύσεως άρθρων.

Συμπερασματικά, ο ισχυρισμός ότι ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας δημιούργησε νέο portal, με αφορμή το «μακεδονικό» και τη συμφωνία των Πρεσπων, δεν είναι αληθής.