Ποιοι είμαστε
Αρχική Απάτη με τον Μ. Κεφαλογιάννη. Πώς μπορείτε να καταλάβετε παρόμοιες περιπτώσειςSCAMS

Απάτη με τον Μ. Κεφαλογιάννη. Πώς μπορείτε να καταλάβετε παρόμοιες περιπτώσεις

26 Αυγ
2019

@

Ευαίσθητο περιεχόμενο

Αυτή η εικόνα περιέχει ευαίσθητο περιεχόμενο το οποίο μπορεί για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι προσβλητικό ή ενοχλητικό

Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε πριν 5 έτη.

Διαφημίσεις στα κοινωνικά δίκτυα εκμεταλλεύονται ονόματα διάσημων για να προωθήσουν επικίνδυνα για την υγεία σκευάσματα και συμπληρώματα διατροφής. Θύμα των επιτήδειων έπεσε και ο δημοσιογράφος Μιχάλης Κεφαλογιάννης. Τον παρουσιάζουν σαν γνωστό διατροφολόγο, με σκοπό να παραπλανήσουν ανυποψίαστους χρήστες του διαδικτύου. 

Όπως αναφέρει ο ίδιος, έχει ήδη απευθυνθεί στην Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Τι ισχυρίζονται και πώς προσπαθούν να εξαπατήσουν τους χρήστες:
Οι περιπτώσεις με ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν διάσημους, και διάφορα κλεμμένα λογότυπα, για να προωθήσουν διάφορα προϊόντα, πολλαπλασιάζονται στο διαδίκτυο. Όμως με λίγη προσοχή εύκολα μπορούμε να αντιληφθούμε την εξαπάτηση, γιατί αυτές οι σελίδες έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά.


1. Η διεύθυνση της σελίδας (url) δεν έχει καμιά σχέση με το ψευδές όνομα που χρησιμοποιούν στη σελίδα. Στην περίπτωση με τον Μ. Κεφαλογιάννη η σελίδα χρησιμοποιεί το όνομα του γνωστού περιοδικού “COSMOPOLITAN”, αλλά όπως μπορείτε να δείτε το url είναι εντελώς άσχετο.

2. Συνήθως αυτές οι σελίδες κατασκευάζονται στο εξωτερικό και τα κείμενα τους προέρχονται από αυτόματη μετάφραση, με αρκετά αστείο αποτέλεσμα.

3. Τα πρόσωπα που χρησιμοποιούν στο κείμενο της σελίδας, αλλά και στα ψεύτικα σχόλια που παρουσιάζουν, είναι ανύπαρκτα, ή χρησιμοποιούν υπαρκτά ονόματα με άσχετες κλεμμένες φωτογραφίες, ή υπαρκτά πρόσωπα με άσχετη ιδιότητα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, παρουσιάζουν τον δημοσιογράφο Μ. Κεφαλογιάννη σαν “κορυφαίο διατροφολόγο του Χόλυγουντ”.

4. Συνήθως δημοσιεύουν μια συνέντευξη από κάποιο καθηγητή ή ειδικό επαγγελματία ή κάποια επιστημονική έρευνα. Φυσικά η συνέντευξη είναι ψεύτικη και η έρευνα, που ποτέ δεν θα την παρουσιάσουν, είναι ανύπαρκτη. 

5. Όλα τα σχόλια είναι ψεύτικα και οι σχολιαστές ανύπαρκτα πρόσωπα. Συνήθως, και τα σχόλια είναι αποτέλεσμα αυτόματης μετάφρασης. Αν στα σχόλια υπάρχει ημερομηνία και αλλάξουμε την ημερομηνία του υπολογιστή μας, θα αλλάξει και η ημερομηνία των σχολίων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση βλέπουμε την “Χριστίνα” να σχολιάζει σε όλες τις γλώσσες χρησιμοποιώντας τις ίδιες κλεμμένες φωτογραφίες και έχοντας τον ίδιο αριθμό “like” σε όλες τις χώρες.
https://archive.fo/0i48D#selection-893.0-893.8
https://archive.fo/LF3vP#selection-833.0-833.9
https://archive.fo/2Wkmx#selection-627.0-627.6
https://archive.fo/NLnxd#selection-891.0-891.92

6. Οι ιστοσελίδες αυτές δεν έχουν κανένα άλλο άρθρο, και το μενού της σελίδας, μαζί με όσα λινκ υπάρχουν, σε προωθούν στη σελίδα της παραγγελίας για να καταχωρίσετε τα στοιχεία σας και να αγοράσετε το προϊόν. Η πρώτη σελίδα είναι το δόλωμα που θα προωθήσει στη δεύτερη για να δώσετε την παραγγελία.

7. Το προϊόν θα σας το πουλήσουν με πολύ μεγάλη έκπτωση (πολλές φορές 50%) και η προσφορά θα λήγει σε “ελάχιστο χρόνο”, ή είναι “μόνο για σήμερα”, ή θα “απομένουν ελάχιστα τεμάχια”. Σε πολλές περιπτώσεις ισχυρίζονται πως υπάρχει εγγύηση επιστροφής χρημάτων, αλλά αν διαβάσετε τους όρους θα δείτε ότι θα πρέπει να το επιστρέψετε χωρίς να έχει πειραχτεί η αρχική του συσκευασία.

8. Σε αυτές τις σελίδες δεν θα βρείτε διεύθυνση της εταιρίας, ούτε κάποιο email ή τηλέφωνο για επικοινωνία.

Συνοψίζοντας:

  1. Η διεύθυνση της σελίδας είναι άσχετη.
  2. Τα κείμενα προέρχονται από αυτόματη μετάφραση.
  3. Τα πρόσωπα που υπάρχουν σε αυτές τις σελίδες είναι φανταστικά και οι φωτογραφίες κλεμμένες.
  4. Παρουσιάζουν μια συνέντευξη ή κάποια επιστημονική έρευνα.
  5. Τα σχόλια είναι πλαστά.
  6. Αυτές οι σελίδες δεν έχουν κανένα άλλο άρθρο και όλα τα λινκ προωθούν στη σελίδα της παραγγελίας.
  7. Η προσφορά του προϊόντος, πάντα λήγει την ημέρα που τη διαβάζετε ή απομένουν ελάχιστα τεμάχια.
  8. Συνήθως δεν υπάρχουν τηλέφωνα και διεύθυνση της εταιρίας.
  9. Πολλές φορές υπόσχονται επιστροφή χρημάτων αν δεν μείνετε ικανοποιημένοι, αλλά αν διαβάσετε τους όρους θα καταλάβετε πως είναι διατυπωμένοι για να μην επιστρέψουν ποτέ τα χρήματα.

Αν το προϊόν είναι σχετικό με την υγεία, ρωτήστε πάντα το γιατρό σας.
Μην εμπιστεύεστε άγνωστα σκευάσματα που προωθούνται στο διαδίκτυο.

Το διαδίκτυο είναι μια πολύτιμη πηγή ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Ωστόσο κρύβει παγίδες, πολλές από αυτές επικίνδυνες. Τα τελευταία χρόνια, τα fake news έχουν λάβει τεράστιες διαστάσεις, στην καθημερινή ειδησεογραφία από ιστοσελίδες που αυτοχαρακτηρίζονται «ειδησεογραφικές», όσο και από άλλες που δημιουργούν «ειδήσεις» για λίγα κλικς παραπάνω.