Ποιοι είμαστε
Αρχική Ψεύτικη έρευνα του ΑΒ Βασιλόπουλου με “κουπόνια” αξίας των 1.000€SCAMS

Ψεύτικη έρευνα του ΑΒ Βασιλόπουλου με “κουπόνια” αξίας των 1.000€

19 Οκτ
2019

@

Ευαίσθητο περιεχόμενο

Αυτή η εικόνα περιέχει ευαίσθητο περιεχόμενο το οποίο μπορεί για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι προσβλητικό ή ενοχλητικό

Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε πριν 5 έτη.

Νέα απάτη εις βάρος των καταναλωτών κυκλοφορεί τις τελευταίες ώρες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με την ανάρτηση, οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να κερδίσουν κουπόνια αξίας 1.000€ στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 80 έτη από την ίδρυση της ΑΒ Βασιλόπουλος. Ως μοναδική προϋπόθεση παρουσιάζεται η συμμετοχή σε ένα ερωτηματολόγιο που υποτίθεται ότι πραγματοποιείται από την εταιρεία.

Κάνοντας κλικ στην ανάρτηση, ο επισκέπτης ανακατευθύνεται σε διαδικτυακό ιστότοπο στον οποίο πραγματοποιείται η “έρευνα”. Εκεί λαμβάνει εξ αρχής ένα αντικρουόμενο μήνυμα, όλοι θα πάρουν το κουπόνι αξίας των 1.000€, αλλά όμως μόνο 185 δελτία έχουν απομείνει αδιάθετα. Στο κάτω μέρος της αρχικής σελίδας, παρουσιάζονται αναρτήσεις που δεν ανήκουν σε πραγματικούς χρήστες του Facebook και στις οποίες αναφέρεται ότι κέρδισαν το πολυπόθητο κουπόνι. Οι αναρτήσεις παρουσιάζονται σε συνεχή ροή και φαίνεται να ανανεώνονται αυτόματα σε πραγματικό χρόνο.

Τα “σχόλια” χρηστών του Facebook όπως παρουσιάζονται στην αρχική σελίδα.

Για την ολοκλήρωση της “έρευνας” οι συμμετέχοντες απαντούν σε τέσσερις ερωτήσεις. Οι ερωτήσεις είναι έτσι διατυπωμένες ώστε δίνεται η εντύπωση ότι αφορούν μία μικρή έρευνα κοινού που πραγματοποιείται από την επιχείρηση. Με την ολοκλήρωση των ερωτήσεων εμφανίζεται ένα μήνυμα στη σελίδα με τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν για την αποστολή του κουπονιού. Αρχικά, παρακινεί τους συμμετέχοντες να μοιραστούν το ερωτηματολόγιο μέσω Viber (προκειμένου η απάτη να διαδοθεί σε ακόμη περισσότερους χρήστες) και εν συνεχεία να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους στην ειδική φόρμα που έχουν δημιουργήσει. Για να γίνει πιο πιστευτή η όλη διαδικασία, παρατηρείται ότι ο αριθμός των υπολειπόμενων διαθέσιμων δελτίων από την αρχική σελίδα μέχρι και την τελευταία μειώνεται δραματικά.

Το μήνυμα που εμφανίζεται σε όσους ολοκληρώνουν την έρευνα.

Καθώς ο ιστότοπος που πραγματοποιείται η έρευνα δεν συνδέεται με τον επίσημο ιστότοπο της ΑΒ Βασιλόπουλος, επικοινωνήσαμε μαζί τους για να μας επιβεβαιώσουν ή όχι την είδηση. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας που μίλησε μαζί μας, μας πληροφόρησε ότι δεν υφίσταται τέτοιος διαγωνισμός εκ μέρους τους.

Η παρούσα περίπτωση δεν είναι η μοναδική. Η ίδια τακτική έχει χρησιμοποιηθεί και παλαιότερα όπου το κοινό καλούνταν να συμμετέχει σε έρευνα των εταιρείων Σκλαβενίτη και ΑΒ Βασιλόπουλου με δώρο κουπόνια αγορών. Επίσης, έχει ελεγχθεί και η περίπτωση απάτης like farming με δώρο κουπόνια από τον Σκλαβενίτη. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, αυτές οι απάτες αποσκοπούν στην εγγραφή ανυποψίαστων χρηστών των κοινωνικών δικτύων σε συνδρομητικές υπηρεσίες SMS, υψηλής χρέωσης.

Την προσοχή των καταναλωτών για τέτοια περιστατικά έχει εφιστήσει και η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος σε παλαιότερή της ανακοίνωση.

Η ανακοίνωση της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Εν κατακλείδι, απατηλοί “διαγωνισμοί” όπως ο ανωτέρω είναι συχνό φαινόμενο τα τελευταία χρόνια. Καμία εταιρία δεν χαρίζει εκατοντάδες ευρώ για μερικές κοινοποιήσεις.

Η Σπυριδούλα Μάρκου είναι κάτοχος του μεταπτυχιακού "Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα" του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ακόμη, είναι πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Από το 2016 συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ. Είναι μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Μακεδονίας – Θράκης (ΕΣΗΕΜ-Θ).