Ποιοι είμαστε
Αρχική Ο Bill Gates ΔΕΝ έκανε αναφορά στην πρωτοβουλία «Greece From Home» του ΕΟΤΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ

Ο Bill Gates ΔΕΝ έκανε αναφορά στην πρωτοβουλία «Greece From Home» του ΕΟΤ

14 Απρ
2020

@

Ευαίσθητο περιεχόμενο

Αυτή η εικόνα περιέχει ευαίσθητο περιεχόμενο το οποίο μπορεί για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι προσβλητικό ή ενοχλητικό

Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε πριν 4 έτη.

Ισχυρισμός:

Ο Bill Gates εγκωμιάζει τη διαδικτυακή πλατφόρμα «Greece From Home» του ΕΟΤ.

Συμπέρασμα:

Πρόκειται για άποψη του Justin Bariso για την πλατφόρμα η οποία δημοσιεύθηκε στο Inc.com.

Ο Bill Gates χαρακτηρίζει την πρωτοβουλία “Greece from Home” του Εθνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) ως “λαμπρή πρωτοβουλία” αναφέρουν πολλές ειδησεογραφικές ιστοσελίδες σε άρθρα τους.

Παραδείγματα: skai.gr, capital.gr, iefimerida.gr, athensvoice.gr, insider.gr, cnn.gr, hellasjournal.com, liberal.gr, κ.α.

Σύμφωνα με το περιεχόμενο των άρθρων, ο ιδρυτής της Microsoft, έκανε ιδιαίτερη μνεία στην νέα εφαρμογή του ΕΟΤ και την παρουσίασε ως παράδειγμα προς μίμηση. Στα άρθρα που αναρτήθηκαν φέρεται να λέει ο Gates:

Ας δούμε τον τουρισμό – ο τουριστικός κλάδος είναι σίγουρα ένας από τους σκληρότερα πληγέντες από την πανδημία. Αλλά ίσως μπορείτε να μάθετε από τo “Ελλάδα από το σπίτι” (#Greecefromhome),  μια λαμπρή πρωτοβουλία του Εθνικού Οργανισμού Τουρισμού, σε συνεργασία με τη Google. Αυτός ο ιστότοπος βασίζεται επίσης στην αρχή του μάρκετινγκ περιεχομένου: με τη χρήση εξαιρετικού περιεχομένου στο διαδίκτυο για τη δημιουργία σχέσης με δυνητικούς πελάτες. Μέσω βίντεο του YouTube και άλλου περιεχομένου, οι δημιουργοί δίνουν στους θεατές την ευκαιρία να περιηγηθούν σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, να βιώσουν όμορφα φυσικά τοπία, να κάνουν περιηγήσεις ή να επισκεφθούν εστιατόρια – όλα εικονικά, φυσικά” τόνισε ο Γκέιτς.”

Το άρθρο όπως αναρτήθηκε στο skai.gr.

Εκτός από τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες και σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης έγινε αναφορά στο ίδιο γεγονός. Ανάμεσα σε αυτούς που κοινοποίησαν την “είδηση” είναι και ο Ιωάννης Ρέτσος, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Ο Justin Bariso για την πρωτοβουλία του ΕΟΤ

Στην πραγματικότητα, η εξύμνηση της πρωτοβουλίας του ΕΟΤ έγινε από τον Justin Bariso σε άρθρο που δημοσιοποιήθηκε στο inc.com. Στο άρθρο αρχικά γίνεται αναφορά στη συνέντευξη που έδωσε ο Bill Gates στον Daniel Roth (editor-in-chief του LinkedIn) την περασμένη εβδομάδα. Απαντώντας σε ερωτήσεις ο Gates δήλωσε ότι πιστεύει πως κάποιες βιομηχανίες, όπως αυτή του τουρισμού, θα χρειαστούν περισσότερο καιρό να ανταπεξέλθουν. Στην συγκεκριμένη συνέντευξη, δεν έγινε καμία αναφορά στο «Greece From Home».

Στη συνέχεια του άρθρου ο Bariso καταθέτει την άποψή του για τις εξελίξεις στον τομέα του τουρισμού. Σε αυτό το σημείο υπάρχει και το απόσπασμα, το οποίο οι ειδησεογραφικές ιστοσελίδες παρουσίασαν ως δήλωση του Gates:

“And let’s look to tourism– the tourism industry is definitely one of the hardest hit by the pandemic. But maybe you can learn from “Greece From Home,” a brilliant initiative by the Greek National Tourism Organization, in cooperation with Google.  This site is also built on the principle of content marketing: using great online content to create a relationship with potential customers. Through YouTube videos and other content, creators give viewers a chance to tour archeological sites and museums, experience beautiful scenes of nature, and even take “walking” tours or visit restaurants–all virtually, of course.”

Μετάφραση
Και ας επικεντρωθούμε στον τουρισμό- η τουριστική βιομηχανία είναι σίγουρα μία από αυτές που επλήγησαν πιο σκληρά από την πανδημία. Αλλά ίσως μπορείτε να διδαχθείτε από το “Greece From Home”, μια λαμπρή πρωτοβουλία του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, σε συνεργασία με την Google. Αυτή η ιστοσελίδα βασίζεται επίσης στην αρχή του μάρκετινγκ περιεχομένου: χρησιμοποιεί διαδικτυακό περιεχόμενο για να δημιουργήσει μια σχέση με πιθανούς πελάτες. Μέσα από βίντεο στο YouTube και άλλο περιεχόμενο, οι δημιουργοί δίνουν στους θεατές την ευκαιρία να περιηγηθούν σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, να βιώσουν όμορφες σκηνές της φύσης, ακόμα και να κάνουν «περιπατητικές» περιηγήσεις ή να επισκεφθούν εστιατόρια – όλα, βεβαίως, εικονικά”.

Συμπερασματικά, δεν υπήρξε καμία αναφορά στην καμπάνια του ΕΟΤ από τον Bill Gates στη συνέντευξη που έδωσε. Η καμπάνια παρουσιάστηκε ως μία καλή πρακτική προσαρμογής στα νέα δεδομένα σε άρθρο που γράφτηκε από τον Justin Bariso.

Η Σπυριδούλα Μάρκου είναι κάτοχος του μεταπτυχιακού "Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα" του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ακόμη, είναι πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Από το 2016 συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ. Είναι μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Μακεδονίας – Θράκης (ΕΣΗΕΜ-Θ).