Ποιοι είμαστε
Αρχική Όχι, το Facebook δε σου δείχνει τις αναρτήσεις μόνο 25 φίλωνHOAXES

Όχι, το Facebook δε σου δείχνει τις αναρτήσεις μόνο 25 φίλων

25 Μαΐ
2020

@

Ευαίσθητο περιεχόμενο

Αυτή η εικόνα περιέχει ευαίσθητο περιεχόμενο το οποίο μπορεί για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι προσβλητικό ή ενοχλητικό

Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε πριν 4 έτη.

Ισχυρισμός:

Ο αλγόριθμος του Facebook σου επιτρέπει να βλέπεις στις ενημερώσεις σου μόνο τις αναρτήσεις 25 φίλων σου.

Συμπέρασμα:

Δεν υπάρχει κάποια αλλαγή στον τρόπο που παρουσιάζονται οι αναρτήσεις. Στις ενημερώσεις εμφανίζονται πάντα στην αρχή δημοσιεύσεις χρηστών που έχετε συχνή αλληλεπίδραση και ακολουθούν αυτές των υπολοίπων.

Το τελευταίο διάστημα διαμοιράζεται από λογαριασμούς στο Facebook ένα κείμενο που αναφέρει πως ο αλγόριθμος του σου επιτρέπει να δεις μόνο τις αναρτήσεις 25 φίλων σου.

Η ανάρτηση έχει την ακόλουθη μορφή:

Η απάντηση του Facebook

Η συγκεκριμένη ανάρτηση δεν είναι καινούρια αλλά κυκλοφορεί ευρέως από το 2017, ενίοτε αναφέροντας 25 ή 26 φίλους. Επίσημη θέση για το γεγονός πήρε το Facebook μέσω άρθρου. Σε αυτό διαβάζουμε:

Έτσι, για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα: Όχι, το Facebook δεν θέτει όριο στον αριθμό των ατόμων των οποίων οι δημοσιεύσεις εμφανίζονται στις ενημερώσεις σας.
«Η ιδέα ότι οι ενημερώσεις σας παρουσιάζουν μόνο τις αναρτήσεις από έναν καθορισμένο αριθμό φίλων είναι ένας μύθος», λέει η Ramya Sethuraman, μία product manager που εργάζεται στον τομέα της κατάταξης. “Ο στόχος των ενημερώσεων είναι να σας δείξει τις αναρτήσεις που έχουν σημασία για εσάς, έτσι ώστε να σας προσφέρουν μια ευχάριστη εμπειρία. Αν με κάποιο τρόπο σας εμποδίζαμε να δείτε περιεχόμενο από όλους, αλλά μόνο από ένα μικρό σύνολο φίλων σας, οι πιθανότητες είναι ότι δεν θα επιστρέφατε.”

Ωστόσο, η επιμονή του μύθου των “26 φίλων” είναι κατανοητή.

Αυτό συμβαίνει επειδή οι δημοσιεύσεις στις ενημερώσεις σας κατατάσσονται με τη σειρά που πιστεύουμε ότι θα σας ενδιαφέρει περισσότερο να τις δείτε. Οι αλγόριθμοι των ενημερώσεων δίνουν προτεραιότητα στις δημοσιεύσεις που προβλέπεται ότι θα πυροδοτήσουν συνομιλίες μεταξύ των χρηστών, είτε λόγω της μορφής -για παράδειγμα, στα ζωντανά βίντεο παρατηρείται η τάση να πραγματοποιούνται περισσότερες συζητήσεις σε σχέση με τα κανονικά βίντεο- είτε επειδή οι δημοσιεύσεις διαμοιράζονται από άτομα, ομάδες ή σελίδες με τις οποίες έχετε συχνή αλληλεπίδραση.

Για το λόγο αυτό, είναι πιθανό να βλέπετε περιεχόμενο από μια παρόμοια λίστα δημοσιεύσεων στην κορυφή των ενημερώσεων, γεγονός που μπορεί να κάνει την ιδέα “των 26 φίλων” να φαίνεται εύλογη. Ωστόσο, αν προχωρήσετε προς τα κάτω στις ενημερώσεις, είναι πιθανό να δείτε δημοσιεύσεις από μια ακόμα ευρύτερη ομάδα ατόμων.

Όσον αφορά τον τρόπο που παρουσιάζονται οι δημοσιεύσεις στις ενημερώσεις, πιο ψηλά εμφανίζονται αυτές που κοινοποιούνται από έναν χρήστη με τον οποίο έχετε συχνή αλληλεπίδραση σε σχέση με κάποιον τον οποίο δεν έχετε συχνή.

Το μέσο κοινωνικής δικτύωσης σας δίνει τη δυνατότητα με απλές κινήσεις να επιλέξετε τη συχνότητα με την οποία θέλετε να βλέπετε τις δημοσιεύσεις που κάνει ένας χρήστης. Έτσι, αν θέλετε να βλέπετε τα πάντα από ένα συγκεκριμένο άτομο, μπορείτε να ενεργοποιήσετε τη λειτουργία “Να εμφανίζονται πρώτα” για να παρουσιάζονται οι δημοσιεύσεις του στο επάνω μέρος των ενημερώσεων σας. Αν βλέπετε πάρα πολλές από κάποιον, μπορείτε να σταματήσετε να τους ακολουθείτε. Αν θέλετε απλώς να κάνετε μία παύση σε κάποιον, η λειτουργία “Προσωρινή απόκρυψη” τον καταργεί από τις ενημερώσεις σας για 30 ημέρες.

Tο 2018 η κοινωνική πλατφόρμα έλαβε πολλά παράπονα από χρήστες, οι οποίοι παρατήρησαν ότι οι ενημερώσεις τους είχαν κατακλυστεί από δημοσιεύσεις επιχειρήσεων και μέσων ενημέρωσης. O Mark Zuckerberg δήλωσε σε ανάρτησή του ότι ήδη είχαν ξεκινήσει μία διαδικασία αναθεώρησης του τρόπου εμφάνισης των δημοσιεύσεων στις ενημερώσεις, παρόλα αυτά απαιτείται χρόνος για να εφαρμοστεί σε όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες του Facebook.

Οι πρώτες αλλαγές που θα παρατηρήσετε θα είναι στις ενημερώσεις, όπου θα μπορείτε να δείτε περισσότερα από τους φίλους, την οικογένεια και τις ομάδες σας.
Καθώς το επεκτείνουμε, θα βλέπετε λιγότερο δημόσιο περιεχόμενο, όπως δημοσιεύσεις από επιχειρήσεις, επωνυμίες και μέσα. Και το δημόσιο περιεχόμενο που θα βλέπετε πιο συχνά θα ακολουθεί το ίδιο πρότυπο – θα πρέπει να ενθαρρύνει τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των ανθρώπων που έχουν νόημα.

Ολόκληρη η ανάρτηση του Mark Zuckerberg εδώ:

Συμπερασματικά, ο αλγόριθμος του Facebook παρουσιάζει πρώτες στις ενημερώσεις σας τις δημοσιεύσεις χρηστών με τις οποίους αλληλεπιδράτε πιο συχνά. Η ανάρτηση τέτοιων μηνυμάτων δεν μπορεί επ’ ουδενί να επηρεάσει τον τρόπο που εμφανίζονται οι αναρτήσεις άλλων χρηστών στην αρχική σας σελίδα.

Η Σπυριδούλα Μάρκου είναι κάτοχος του μεταπτυχιακού "Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα" του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ακόμη, είναι πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Από το 2016 συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ. Είναι μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Μακεδονίας – Θράκης (ΕΣΗΕΜ-Θ).