Ποιοι είμαστε
Αρχική Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2012 δεν προανήγγειλαν την πανδημία COVID-19ΣΥΝΩΜΟΣΙΟΛΟΓΙΑ

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2012 δεν προανήγγειλαν την πανδημία COVID-19

22 Αυγ
2020

@ |

Ευαίσθητο περιεχόμενο

Αυτή η εικόνα περιέχει ευαίσθητο περιεχόμενο το οποίο μπορεί για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι προσβλητικό ή ενοχλητικό

Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε πριν 4 έτη.

Ισχυρισμός:

Η τρέχουσα πανδημία από τον κορωνοϊό SARS-CoV-2 είχε προαναγγελθεί κατά την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2012.

Συμπέρασμα:

Δεν προέρχονται όλες οι εικόνες από την τελετή έναρξης. Όσες πράγματι προέρχονται από αυτήν, έχουν ως χορογραφικό θέμα το NHS (το Εθνικό Σύστημα Υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου) και το παιδιατρικό νοσοκομείο GOSH. Εμφανίζονται, επίσης, διάφορες μορφές από χαρακτήρες της παιδικής λογοτεχνίας ή αγαπητά σε παιδιά έργα Βρετανών συγγραφέων ή σκηνοθετών.

Με αφορμή την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2012, αρκετοί χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και διάφορες ιστοσελίδες, δημοσίευσαν το 2020 φωτογραφίες σχετιζόμενες με αυτήν, με τον ισχυρισμό ότι η τρέχουσα πανδημία από τον κορωνοϊό SARS-CoV-2 είχε προαναγγελθεί κατά την τελετή έναρξης. Ωστόσο, δεν ευσταθεί αυτός ο ισχυρισμός.

Παραδείγματα άρθρων: e-magazino.gr, vhmavochas.gr, katohika.gr, aristeia.site


Παραδείγματα δημοσιεύσεων στο Facebook [στιγμιότυπα που ελήφθησαν στις 22 Αυγούστου 2020]:


Παράδειγμα βίντεο:

Στιγμιότυπο από την περιγραφή βίντεο στο YouTube.

Παράδειγμα εφημερίδας:

Φύλλο 20ης Αυγούστου/εφημ. Ελεύθερη Ώρα

Τι ισχύει;

Οι δημοσιεύσεις και τα άρθρα αναφέρονται στην τελετή έναρξης των θερινών Ολυμπιακών Αγώνων 2012, που πραγματοποιήθηκε στις 27 Ιουλίου 2012. Μπορείτε να την παρακολουθήσετε ολόκληρη εδώ [με έμφαση από το 43:50 έως το 55:55].

Το πρώτο μέρος, σε σκηνοθεσία Danny Boyle, απέτισε φόρο τιμής στην βρετανική ιστορία και τον πολιτισμό της χώρας. Στην συμπυκνωμένη αυτή κινηματογραφικών διαστάσεων παρουσίαση, που κατέλαβε την πρώτη μιάμιση από τις τέσσερεις ώρες της εναρκτήριας τελετής, συμπεριελήφθη τιμητική αναφορά στο NHS (το εθνικό σύστημα υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου), και, παράλληλα, σε διάσημες φιγούρες της παιδικής λογοτεχνίας.


Εν πρώτοις θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η μόνη φωτογραφία με άμεση αναφορά στην εν εξελίξει πανδημία της COVID-19, μια πανοραμική φωτογραφία του σταδίου που δείχνει την μικροσκοπική εικόνα κορωνοϊού δεν είναι πραγματική, αλλά αποτελεί προϊόν ψηφιακής επεξεργασίας.

Αριστερά η επεξεργασμένη, και δεξιά η αυθεντική εικόνα της εναέριας λήψης.
Επεξεργασία: Marion Dautry, AFP Belgrade.
Η αλλοίωση είναι διακριτή και σε άλλο στιγμιότυπο που διακινείται.

Συγκεκριμένα, στο πλήρες βίντεο της τελετής έναρξης δεν θα βρείτε κανένα τέτοιο στιγμιότυπο. Αντιθέτως, τα εναέρια πανοραμικά πλάνα δείχνουν (μετά τα 45΄) το λογότυπο του παιδιατρικού νοσοκομείου Great Ormond Street Hospital (GOSH), και (μετά τα 48΄) τη σελήνη σε φάση φθίνοντος μηνίσκου.


Η φωτογραφία με τα δεκάδες παρατεταγμένα κρεβάτια δεν προέρχεται από την τελετή έναρξης [όπου πάντως υπήρχαν στη σκηνοθεσία κρεβάτια νοσοκομείου]. Δεν προεικονίζει την τρέχουσα πανδημία, αλλά αποτελεί στιγμιότυπο αυτής – στη Wuhan της Κίνας τον Φεβρουάριο του 2020 στήθηκαν αυτές οι κλίνες. Μπορείτε να διαβάσετε ενδεικτικό ρεπορτάζ του Euronews εδώ, ή να δείτε το βίντεο μετατροπής του χώρου εδώ.


Τα υπόλοιπα στιγμιότυπα προέρχονται από το μέρος της τελετής, που, όπως προαναφέρθηκε, αποτελεί φόρο τιμής στο εθνικό σύστημα υγείας και τη βρετανική (παιδική) λογοτεχνία.

Ως συγκοινωνούν δοχείο για τη μετάβαση και σύνθεση των επιμέρους αυτών θεμάτων χρησιμοποιήθηκε το παιδιατρικό νοσοκομείο Great Ormond Street Hospital (GOSH), που, μεταξύ άλλων, φέρει τα πνευματικά δικαιώματα για το “παιδί που δε μεγάλωσε ποτέ”, τον Πήτερ Παν. Απόσπασμα από το σχετικό με τον αυτόν μυθιστόρημα διάβασε η Τζ.Κ. Ρόουλινγκ στο σημείο της τελετής όταν το χορογραφικό πρόγραμμα σχετικά με το εθνικό σύστημα υγείας και παιδιατρικό νοσοκομείο συμπλέκεται με την εμφάνιση αρχικά φοβερών μορφών (οι “κακοί” της λογοτεχνίας), και έπειτα “καλών”, που επικρατούν και σκορπούν τη χαρά.

Ειδικότερα, εμφανίζονται οι διάσημες και ευρέως αναγνωρίσιμες μορφές φανταστικών χαρακτήρων όπως του Child Catcher (από το Τσίτι-Τσίτι, Μπανγκ-Μπανγκ), της Κρουέλα ντε Βιλ, Κάπτεν Χουκ (από τον Πήτερ Παν), της Ντάμας- Κούπας (από την Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων του Λιούις Κάρολ), του Λόρδου Βόλντεμορτ (από τον Χάρι Πότερ της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ) και τέλος της Μαίρης Πόπινς (από το ομώνυμο μιούζικαλ σκηνοθεσίας Ρόμπερτ Στίβενσον), που φέρνει τον θρίαμβο επί των “κακών”.


Η παραπάνω φωτογραφία δεν απεικονίζει τον Σατανά ή δαιμονική μορφή που κρατά το “εμβόλιο του αντιχρίστου 666”. Απεικονίζει τη μορφή του, εν τέλει ηττώμενου, γνωστού φανταστικού χαρακτήρα – ανταγωνιστή του Χάρι Πότερ – Λορντ Βόλντεμορτ, με το χαρακτηριστικό μαγικό του ραβδί, που, μαζί με τους άλλους “κακούς” επιτίθεται κατά του παιδιατρικού νοσοκομείου GOSH, όπως αναφέραμε, υπό το παραπάνω πλαίσιο αναφοράς. Δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι προοικονομεί οιοδήποτε σαφή ή ασαφή εμβολιασμό, ούτε δίδεται κάποιο στοιχείο παραλληλισμού με την τρέχουσα πανδημία ή με “θυσία στον Σατανά”.


Παραλλαγές του παραπάνω στιγμιοτύπου από την τελετή έναρξης δείχνουν προσωπικό του NHS του ΗΒ να φροντίζουν παιδιά, σε ένα μέρος της χορογραφίας που, όπως σημειώθηκε παραπάνω, ήταν αφιερωμένο στο παιδιατρικό νοσοκομείο GOSH. Δεν υπάρχει ούτε παρατίθεται προς εξέταση κάποια άλλη παράμετρος που να συνδέει άμεσα τη συγκεκριμένη σκηνοθετική επιλογή με την τρέχουσα πανδημία COVID-19.


Συναφώς με την αμέσως προηγούμενη φωτογραφία, η παραπάνω εικόνα και οι αντίστοιχες σε πανοραμική λήψη αποτελούν μέρος της τελετής έναρξης που αποτίει φόρο τιμής στο εθνικό σύστημα υγείας της χώρας που “ενσαρκώνεται” επί σκηνής στο προαναφερθέν παιδιατρικό νοσοκομείο Great Ormond Street Hospital. Υπό αυτό το πλαίσιο αναφοράς, δεν υπάρχει κάποια ένδειξη ότι με το υπερμέγεθες ομοίωμα παιδιού-ασθενούς προαναγγέλλεται το 2012 η πανδημία του κορωνοϊού SARS-CoV-2 ή ότι είναι νεκρό και απεικονίζει θύμα παιδεραστίας ή χρήσης μάσκας.


Το παραπάνω στιγμιότυπο είναι επενδεδυμένο με τίτλο είδησης από τον Απρίλιο του 2020 (6/4/2020) για την εισαγωγή και νοσηλεία του πρωθυπουργού Μπόρις Τζόνσον μετά την προσβολή του από τον κορωνοϊό. Ο ισχυρισμός που συνοδεύει το στιγμιότυπο αυτό είναι ότι η μορφή απεικονίζει προφητικά τον Μπόρις Τζόνσον να νοσηλεύεται από τον “κοροϊδοϊό”. Ωστόσο, δεν ευσταθεί ο ισχυρισμός αυτός: στη νοσοκομειακή κλίνη βρίσκεται η Ντάμα Κούπα από την Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων, όπως μπορούμε να διακρίνουμε και σε άλλα σημεία του βίντεο και φωτογραφικά στιγμιότυπα. Δεν καταλείπεται περιθώριο προαναγγελίας της νοσηλείας ενός μελλοντικού πρωθυπουργού από μια άγνωστη τότε μεταδοτική νόσο, μέσω ενός στιγμιοτύπου από την τετράωρη τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων, σε ένα σημείο που εμφανίζονταν εύκολα αναγνωρίσιμες “διαβόητες” μορφές της παιδικής λογοτεχνίας – όπως η Ντάμα Κούπα.


Σύμφωνα με οργανισμούς διασταύρωσης ειδήσεων από τη Σερβία, την Κροατία, την Ιταλία, την Ισπανία και τη Γεωργία, οι συνωμοσιολογικοί ισχυρισμοί εμφανίστηκαν με παρόμοιο τρόπο, μέσω φωτογραφιών και βίντεο – συμπεριλαμβανομένης και της κατασκευασμένης φωτογραφίας με την μικροσκοπική μορφή κορωνοϊού δήθεν απεικονιζόμενης στο στάδιο όπου έλαβε χώρα η τελετή.

Ανακεφαλαιώνοντας, το υπό εξέταση υλικό από την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου το 2012, είτε πρόκειται για κατασκευασμένα, ετεροχρονισμένα ή πραγματικά στιγμιότυπα, δεν θεμελιώνει τον ισχυρισμό ότι είχε προαναγγελθεί ή προοικονομηθεί η τρέχουσα πανδημία της COVID-19.