Ποιοι είμαστε
Αρχική Διαδικτυακή απάτη με σκοπό την υποκλοπή στοιχείων πιστωτικών καρτώνSCAMS

Διαδικτυακή απάτη με σκοπό την υποκλοπή στοιχείων πιστωτικών καρτών

23 Ιαν
2022

@

Ευαίσθητο περιεχόμενο

Αυτή η εικόνα περιέχει ευαίσθητο περιεχόμενο το οποίο μπορεί για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι προσβλητικό ή ενοχλητικό

Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε πριν 2 έτη.

Ισχυρισμός:

Η εταιρεία Κωτσόβολος χαρίζει σε 1,000 τυχερούς κατοίκους Ελλάδας από μία τηλεόραση Samsung QLED για τα 20 χρόνια από την ίδρυσή της.

Συμπέρασμα:

Πρόκειται για απάτη που αποσκοπεί στην υποκλοπή τραπεζικών στοιχείων. Ο υποτιθέμενος διαγωνισμός δεν συνδέεται με την εταιρεία Κωτσόβολος.

Νέα απάτη διακινείται στο διαδίκτυο αυτή τη φορά χρησιμοποιώντας το όνομα της εταιρείας Κωτσόβολος. Σύμφωνα με τον ισχυρισμό, η εταιρεία Κωτσόβολος γιορτάζει τα 20 χρόνια από την ίδρυσή της και χαρίζει μετά από ψηφοφορία μια τηλεόραση Samsung QLED σε 1,000 τυχερούς κατοίκους Ελλάδας.

Μέρος από την αρχική σελίδα του διαδικτυακού τόπου.

Στο κάτω μέρος της σελίδας παρουσιάζονται παραπλανητικά σχόλια, τα οποία έχουν πρόσφατη ημερομηνία και αναφέρουν ότι κέρδισαν την τηλεόραση. Στα σχόλια φαίνεται ότι υπάρχει και απάντηση από λογαριασμό που συνδέεται με τον Κωτσόβολο (Υποστήριξη KOTSOVOLOS).

Τι ισχύει

Για να λάβει κάποιος μέρος στην “ψηφοφορία” και να κερδίσει την τηλεόραση μεταβαίνει σε διαδικτυακή ιστοσελίδα όπου και καλείται να απαντήσει σε μία σειρά από ερωτήσεις. Ο σύνδεσμος της σελίδας (https://versarq.info/) δεν έχει καμία σχέση με την επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας Κωτσόβολος (https://www.kotsovolos.gr/).

Αρχικά, οι επισκέπτες καλούνται να απαντήσουν στις ακόλουθες ερωτήσεις:

  1. Είστε από την Ελλάδα?
  2. Πόσο χρόνο περνάτε καθημερινά μπροστά στην τηλεόραση;
  3. Εμπιστεύεστε τα προϊόντα του καταστήματος KOTSOLOVOS;

Όποια απάντηση κι αν επιλεγεί στις ανωτέρω ερωτήσεις, οι συμμετέχοντες περνούν επιτυχώς στο επόμενο βήμα της “ψηφοφορίας”. Σε αυτό θα πρέπει να “μαντέψουν” σε ποιο από τα 12 κουτιά υπάρχει κρυμμένη η τηλεόραση. Όσες φορές δοκιμάσαμε, η τηλεόραση εμφανιζόταν πάντα στην 3η προσπάθεια.

Στιγμιότυπο από την ιστοσελίδα.

Το επόμενο μήνυμα που εμφανίζεται στην οθόνη αναφέρει ότι για να πραγματοποιηθεί η παραλαβή του “δώρου” θα πρέπει μέσα στα επόμενα 2 λεπτά να προβούν στην αποδοχή αυτού και να μεταβούν σε νέα διαδικτυακή ιστοσελίδα. Ακόμη, δηλώνεται ότι η τηλεόραση θα αποσταλεί σε 5-7 ημέρες.

Στιγμιότυπο από την ιστοσελίδα.

Η νέα ιστοσελίδα που ανακατευθύνονται οι χρήστες παρουσιάζει ακριβώς την ίδια δομή με αυτή που έχει η εταιρεία Κωτσόβολος, ωστόσο ο σύνδεσμος (gryourwin.com/) δεν έχει καμία σχέση με το σύνδεσμο του διαδικτυακού καταστήματος της εταιρείας ηλεκτρικών ειδών. Σε αυτήν οι επισκέπτες καλούνται να συμπληρώσουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους.

Μετά τη συμπλήρωση των στοιχείων επικοινωνίας, ζητείται από τους χρήστες να συμπληρώσουν τα στοιχεία της χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας που διαθέτουν.

Ανακοίνωση για αντίστοιχες διαδικτυακές απάτες έχει αναρτήσει στον ιστότοπό της η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Σε αυτήν συστήνει στους χρήστες τα εξής:

  • δεν πρέπει να ανταποκρίνονται σε τέτοιου είδους ηλεκτρονικά μηνύματα και να συμμετέχουν σε αντίστοιχους διαγωνισμούς, μέσω των οποίων μπορεί να ζητούνται ακόμη και προσωπικά τους δεδομένα,
  • να μην αποστέλλουν σε υποτιθέμενες διαδικτυακές έρευνες προσωπικά τους στοιχεία και οικονομικά δεδομένα,
  • η συμμετοχή σε διαγωνισμούς εταιρειών με δώρα προϋποθέτει την αποδοχή των “όρων συμμετοχής”, οι οποίοι πρέπει να έχουν κατατεθεί σε συμβολαιογράφο.

Συμπέρασμα

Δημιουργώντας έναν εικονικό διαγωνισμό, επιτήδειοι στοχεύουν στην υποκλοπή στοιχείων πιστωτικών καρτών από ανυποψίαστους πολίτες. Η υπό εξέταση ενέργεια δεν συνδέεται με την εταιρεία Κωτσόβολος.

Για την δική σας προστασία αλλά και των υπόλοιπων χρηστών του διαδικτύου, όταν εντοπίζετε ύποπτους διαγωνισμούς να ενημερώνετε άμεσα τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Η Σπυριδούλα Μάρκου είναι κάτοχος του μεταπτυχιακού "Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα" του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ακόμη, είναι πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Από το 2016 συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ. Είναι μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Μακεδονίας – Θράκης (ΕΣΗΕΜ-Θ).