Ποιοι είμαστε
Αρχική Κανένα πυροσβεστικό αεροπλάνο δεν διαθέτει σύστημα εκτίναξης καθίσματοςΛΕΙΠΕΙ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

Κανένα πυροσβεστικό αεροπλάνο δεν διαθέτει σύστημα εκτίναξης καθίσματος

25 Ιου
2023

@

Ευαίσθητο περιεχόμενο

Αυτή η εικόνα περιέχει ευαίσθητο περιεχόμενο το οποίο μπορεί για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι προσβλητικό ή ενοχλητικό

Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε πριν 9 μήνες.

Ισχυρισμός:

Τα πιο πρόσφατα πυροσβεστικά αεροπλάνα διαθέτουν σύστημα εκτόξευσης καθισμάτων.

Συμπέρασμα:

Η βιβλιογραφία, έρευνες αγοράς, ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης και ο ειδικός πυρασφάλειας Ronald Tocci, εξηγούν ότι τέτοια συστήματα είναι προς το παρόν διαθέσιμα μόνο σε ορισμένα μαχητικά αεροσκάφη.

Στις 25 Ιουλίου 2023, ένα πυροσβεστικό αεροπλάνο Canadair συνετρίβη στην Κάρυστο, κατά την επιχείρησή του σε τοπική πυρκαγιά. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Πολεμικής Αεροπορίας, επέβαιναν δύο ιπτάμενοι, η οποίοι βρέθηκαν νεκροί.

Παράλληλα, έγιναν viral δημοσιεύματα σε ιστοσελίδες και κοινωνικά δίκτυα, τα οποία ανέφεραν ότι το εν λόγω αεροπλάνο δε διέθετε σύστημα εκτίναξης θέσης, με πολλούς σχολιαστές να κάνουν λόγο για απαράδεκτη παράλειψη λόγω παλιού μοντέλου αεροσκάφους. Ωστόσο, κανένα πυροσβεστικό αεροπλάνο διεθνώς δε διαθέτει αντίστοιχο σύστημα.

Παραδείγματα άρθρων: thenewspaper.gr, taxydromos.gr, rthess.gr

Παραδείγματα από τα κοινωνικά δίκτυα:

Τι ισχύει

Το πυροσβεστικό αεροσκάφος στο επίμαχο περιστατικό είναι μοντέλου Canadair CL-215, που άρχισε να παραλαμβάνεται στην Ελλάδα το 1975. Το πιο πρόσφατο διαθέσιμο μοντέλο ονομάζεται Canadair CL-415, και άρχισε να παραλαμβάνεται εγχώρια το 1999. Η τελευταία έκδοση του πυροσβεστικού αεροσκάφους ονομάζεται DHC-515, ωστόσο δεν βρίσκεται ακόμη στην αγορά, αλλά αναμένεται να διατεθεί τα επόμενα χρόνια.

Μέσα στις δεκαετίες διάθεσής τους, και τα δύο μοντέλα έχουν εμπλακεί σε αρκετά ατυχήματα διεθνώς, τα περισσότερα απ’ αυτά θανατηφόρα. Ο κίνδυνος των αεροπορικών πυροσβεστικών επιχειρήσεων είναι ευρέως αναγνωρισμένος, για παράδειγμα, και από τον αρμόδιο αμερικανικό θεσμό.

Για κανένα απ’ τα εν λόγω μοντέλα Canadair δεν υπάρχει αναφορά εκτόξευσης καθίσματος σε σχετικά έγγραφα. Τόσο η βιβλιογραφία, όσο και έρευνες αγοράς, αναφέρουν ότι τέτοια συστήματα περιλαμβάνονται μόνο σε ορισμένους τύπους πολεμικών αεροσκαφών.

Το απόγευμα μετά το αεροπορικό δυστύχημα, ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης, εκδότης του περιοδικού ΠΤΗΣΗ, εξήγησε στην ΕΡΤ ότι ούτε τα συγκεκριμένα, ούτε κανένα αντίστοιχο πυροσβεστικό αεροπλάνο, δε διαθέτει σύστημα εκτόξευσης.

Σε επικοινωνία μας μαζί του, επιβεβαίωσε το ίδιο πράγμα. Όπως δήλωσε κατηγορηματικά, κανένα πυροσβεστικό αεροπλάνο στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων όλων των συνηθισμένων μετατρεπόμενων αεροπλάνων γι’ αυτή τη χρήση, δε διαθέτει σύστημα εκτόξευσης θέσης. Συμπεριλαμβάνονται τα μοντέλα της καναδικής Canadair, της βρετανικής de Havilland, της αμερικανικής Air Tractor, της ρωσικής Beriev και της ιαπωνικής ShinMaywa.

Ήρθαμε επίσης σε επικοινωνία με τον οργανισμό ARFFWG, που εξειδικεύεται στην αεροπορική πυρασφάλεια και αντιμετώπιση ατυχημάτων. Ο Ronald Tocci, αρχηγός πυροσβεστικής, και υπεύθυνος στην ARFFWG για 7 πολιτείες των ΗΠΑ, επιβεβαίωσε ότι δε γνωρίζει γενική χρήση μηχανισμών εκτόξευσης σε πυροσβεστικά αεροσκάφη.

Συμπέρασμα

Δεν ισχύει ότι τα πιο πρόσφατα πυροσβεστικά αεροπλάνα διαθέτουν σύστημα εκτόξευσης καθισμάτων. Η βιβλιογραφία, έρευνες αγοράς, ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης και ο ειδικός πυρασφάλειας Ronald Tocci, εξηγούν ότι τέτοια συστήματα είναι προς το παρόν διαθέσιμα μόνο σε ορισμένα μαχητικά αεροσκάφη.

26-7-2023: Προστέθηκαν δηλώσεις του Ronald Tocci.

Είναι απόφοιτος του Τμήματος Πληροφορικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Μακεδονίας – Θράκης (ΕΣΗΕΜ-Θ). Κατά την πανδημία της COVID-19, εστίασε στην έρευνα της ψευδοεπιστημονικής παραπληροφόρησης.