Ποιοι είμαστε
Αρχική Όχι, το Oruc Reis ΔΕΝ ανήκε στην οικογένεια ΑγγελόπουλουHOAXES

Όχι, το Oruc Reis ΔΕΝ ανήκε στην οικογένεια Αγγελόπουλου

6 Σεπ
2020

@

Ευαίσθητο περιεχόμενο

Αυτή η εικόνα περιέχει ευαίσθητο περιεχόμενο το οποίο μπορεί για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι προσβλητικό ή ενοχλητικό

Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε πριν 4 έτη.

Ισχυρισμός 1

Όι Τούρκοι αγόρασαν το Οroc REis (sic) από την οικογένεια Αγγελόπουλου.

Συμπέρασμα 1

Το σεισμογραφικό - ερευνητικό σκάφος Oruc Reis, ανήκει στη Γενική Διεύθυνση Ορυκτών Ερευνών και στην Τουρκική Αμυντική Βιομηχανία.

Ισχυρισμός 2

Η Μαρέβα Μητσοτάκη έχει μετοχές στην κατασκευαστική του Oruc Reis

Συμπέρασμα 2

Το Oruc Reis κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία της Κωνσταντινούπολης. Στην κατασκευή συνέβαλε η Τουρκική Αμυντική Βιομηχανία (Savunma Sanayii Başkanlığı). Δεν υφίστανται διαθέσιμες μετοχές για αυτή καθότι δεν αποτελεί εταιρική επιχείρηση.

Σύμφωνα με ισχυρισμό ο οποίος γίνεται viral τα τελευταία εικοσιτετράωρα στο ελληνικό διαδίκτυο, η Τουρκία αγόρασε το ερευνητικό σκάφος “Οroc REis” (sic) από την οικογένεια Αγγελόπουλου. Ωστόσο, αυτός ο ισχυρισμός δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Παραδείγματα: facebook, skeftomasteellhnika.blogspot.com, dionios.blogspot.com.


Αληθεύει;

Η Τουρκική εταιρεία πετρελαίων (TPAO) έχει στην κατοχή της 3 πλωτά γεωτρύπανα. Το γνωστό Yavuz, το νεοαποκτηθέν Kanuni και το Fatih.

Το Yavuz και το Fatih, έχουν μια ενδιαφέρουσα ιστορία καθώς έως το Μάιο του 2015 ήταν πλοία ελληνικών συμφερόντων μιας και ανήκαν κατά 60% σε εταιρεία της Γιάννας και του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Ας δούμε πώς τα εν λόγω γεωτρητικά σκάφη πέρασαν στα χέρια της Τουρκίας.

Το 2011, η εταιρεία Deep Sea Metro Ltd. παρέλαβε 2 πλοία από τα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries που βρίσκονται στην πόλη Ούλσαν της Νότιας Κορέας. Αναλυτικά, τον Ιούνιο του 2011 παρέλαβε το DeepSea Metro I ενώ μερικούς μήνες αργότερα, και πιο συγκεκριμένα στις 25 Νοεμβρίου του 2011 έγινε η παραλαβή του DeepSea Metro II.

Η εταιρεία ιδρύθηκε από τις METRO EXPLORATION, εταιρεία συμφερόντων του κ. Αγγελόπουλου και την Odfjell Drilling, θυγατρική εταιρεία της νορβηγικής Odfell. Τα ποσοστά των μετόχων ανέρχονταν σε 60% και 40% αντιστοίχως.

Τα δύο πλοία εξόρυξης πετρελαίου είχαν παραγγελθεί προς ναυπήγηση το 2008 με το κατασκευαστικό τους κόστος να υπολογίζεται στα 1,7 δις δολάρια. Αποτελούν πλωτά γεωτρύπανα έκτης γενιάς με την ικανότητα γεώτρησης σε βάθος 3.3 χιλιομέτρων (10.000 ποδιών).

Στα αριστερά το γεωτρητικό “Deep Sea I” και στα δεξιά το ίδιο πλοίο υπό την τουρκική ονομασία Yavuz.
Στα αριστερά το γεωτρητικό “Deep Sea II” και στα δεξιά το ίδιο πλοίο υπό την τουρκική ονομασία Fatih.

Η κατάρρευση του μαύρου χρυσού

Η πτώση της τιμής του πετρελαίου έκανε τη ναύλωση των DeepSea Metro I και ΙΙ, ασύμφορη. Κατά συνέπεια, η οικογένεια Αγγελόπουλου αποφάσισε στις 13 Μαΐου του 2015 να απεμπλακεί από την επένδυση.

Deep Sea Metro Ltd. Consolidated Financial Statement
Πηγή

Κατόπιν, το γεωτρύπανο DeepSea Metro II πέρασε στην κατοχή της τράπεζας DVB, ενώ στις 15 Μαρτίου του 2015 και με τη βοήθεια της δικηγορικής εταιρείας “VanEps Kunneman VanDoorne”, το DeepSea Metro II δημοπρατήθηκε για 210 εκατομμύρια δολάρια.

Ο νέος κάτοχος του γεωτρητικού πλοίου ήταν η νεοϊδρυθείσα Chalfont Shipping LTD η οποία δεν άργησε να το μεταπωλήσει. Χαρακτηριστικά, το φθινόπωρο του 2017 η Chalfont Shipping LTD πούλησε το DeepSea Metro II στην Τουρκική εταιρεία πετρελαίων (TPAO) για 210 εκατομμύρια, δηλαδή χωρίς να καταφέρει κανένα κέρδος. Έτσι, τα ξημερώματα της 31ης Δεκεμβρίου του 2017 το πλοίο έφτανε στον κόλπο του İzmit όπου και πήρε το όνομα “Fatih”. Ομοίως το DeepSea Metro I πωλήθηκε τον Οκτώβριο του 2018 από την εταιρεία Golden Close Maritime Corp. στην Τουρκική TPAO έναντι 262.5 εκατομμυρίων δολαρίων. [πηγή][πηγή]


Ερωτηθείς από τον δημοσιογράφο Παύλο Παπαδόπουλο για το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Deep Sea Metro Ltd ο κ. Αγγελόπουλος ξεκαθαρίζει πως:

«ουδεμία απολύτως ανάμειξη είχε με την αγοραπωλησία του “Deep Sea Metro II” από την τράπεζα DVB καθότι είχε μεταβιβάσει το σύνολο των μετοχών του στη METRO EXPLORATION κατά τη 13η Μαΐου 2015, στην επενδυτική εταιρεία NT REFECTIO XIII και έκτοτε δεν είχε και δεν έχει οποιαδήποτε ανάμειξη με τις εξελίξεις των πλοίων που ανήκαν στην Deep Sea Metro Holding»

Συνοπτικά, καθίσταται σαφές πως η οικογένεια Αγγελόπουλου διέκοψε την συνεργασία της με την Deep Sea Metro Ltd ήδη από το 2015. Κοινώς, πολύ πριν την απόκτηση των DeepSea Metro I και II από την Τουρκία.

Το ερευνητικό Oruc Reis

Το σεισμογραφικό Oruc Reis κατασκευάστηκε εξ’ολοκλήρου στην Τουρκία και ανήκει στην Γενική Διεύθυνση Ορυκτών Ερευνών (MTA). Η ναυπήγησή του ξεκίνησε στις 24 Απριλίου του 2012 στα ναυπηγεία της Τούζλα της Κωνσταντινούπολης με τη συνδρομή και συνεργασία της Τουρκικής Αμυντικής Βιομηχανίας (SSB), η οποία στο παρελθόν υπαγόταν στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Πηγή: MarrineTraffic.com

Στις 28 Μαρτίου του 2015 το Oruc Reis καθελκύστηκε, ενώ τον Αύγουστο του 2017 ξεκίνησαν οι ασκήσεις και τα λειτουργικά τεστ. Πλέον το ερευνητικό πλοίο με μήκος 87 μέτρα δραστηριοποιείται στον τομέα των υποθαλάσσιων γεωφυσικών ερευνών.


Τέλος, θα ήταν παράλειψη αν δεν αναφέραμε και τον δεύτερο ισχυρισμό που συναντήσαμε στην υπό εξέταση δημοσίευση. Ο λόγος γίνεται για τις δήθεν μετοχές της συζύγου του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη στην κατασκευαστική εταιρεία του Oruc Reis. Όπως και στον πρώτο ισχυρισμό έτσι κι εδώ, δεν εντοπίζουμε ουδέν αποδεικτικό στοιχείο.

Ακόμη, η “εταιρεία” που συνεπικουρείται της κατασκευής του Oruc Reis στο ναυπηγείο της Κωνσταντινούπολης είναι η Τουρκική Αμυντική Βιομηχανία (SSB). Συνεπώς, στην πραγματικότητα πρόκειται για κρατικό ίδρυμα που θέσπισε η Τουρκική κυβέρνηση για να ενισχύσει τη βιομηχανία της άμυνας και να διαχειριστεί το σύστημα και την προμήθεια στρατιωτικής τεχνολογίας. Ενδεικτικά, η Τουρκική Αμυντική Βιομηχανία συνδέεται με το γραφείο του Προέδρου, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τις Ένοπλες τουρκικές Δυνάμεις. Λαμβάνοντας υπόψιν τη φύση της “εταιρείας” είναι αδύνατον η σύζυγος του Πρωθυπουργού, Μαρέβα να διαθέτει μετοχές του καθότι τέτοιες δεν υφίστανται.

Επομένως, γίνεται αντιληπτό ότι το Oruc Reis κατασκευάστηκε την Τουρκία και ανήκει αποκλειστικά στη Γενική Διεύθυνση Ορυκτών Ερευνών [πηγή] [πηγή]. Η οικογένεια Αγγελόπουλου ουδέποτε πούλησε το Oruc Reis ή οποιοδήποτε άλλο πλοίο απευθείας στην Τουρκία. Τα γεωτρητικά Υavuz και Fatih (πρώην Deepsea Metro I και II) περιήλθαν στην κατοχή της Τουρκίας το 2017 και το 2018. Η οικογένεια Αγγελόπουλου είχε προ πολλού απεμπλακεί από την κυριότητά τους.

Απόφοιτος του τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Μακεδονίας – Θράκης (ΕΣΗΕΜ-Θ).