Ποιοι είμαστε
Αρχική Θεωρίες συνωμοσίας για την τραγωδία στα ΤέμπηFAKE NEWS ΣΥΝΩΜΟΣΙΟΛΟΓΙΑ

Θεωρίες συνωμοσίας για την τραγωδία στα Τέμπη

10 Μαρ
2023

@

Ευαίσθητο περιεχόμενο

Αυτή η εικόνα περιέχει ευαίσθητο περιεχόμενο το οποίο μπορεί για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι προσβλητικό ή ενοχλητικό

Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε πριν 1 έτος.

Ισχυρισμός 1

Η μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας δε βρίσκεται στο μπροστινό μέρος, όπως θα έπρεπε, αλλά στο πίσω μέρος των βαγονιών, ώστε αυτά να πέσουν πάνω στο επιβατικό τρένο που ήταν πάνω στην ίδια σιδηροδρομική γραμμή. Φωτογραφία από το δυστύχημα στα Τέμπη δείχνει ότι η μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας είναι εξαφανισμένη.

Συμπέρασμα 1

Η μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας δεν εξαφανίστηκε. Αυτό αποδεικνύεται από εικόνες από το σημείο της σύγκρουσης, όπου φαίνονται και οι δύο μηχανές, τόσο του επιβατικού όσο και του εμπορικού τρένου, διαλυμένες.

Ισχυρισμός 2

Ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας δε σκοτώθηκε στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, αλλά κρύβεται.

Συμπέρασμα 2

Ο μηχανοδηγός είναι ένα από τα θύματα του δυστυχήματος. Η κηδεία του τελέστηκε στις 7 Μαρτίου 2023.

Ισχυρισμός 3

Το εμβόλιο ήταν σχέδιο γενοκτονίας και το δυστύχημα στα Τέμπη οργανώθηκε για να υπερκαλύψει τους θανάτους νέων από το εμβόλιο κατά της COVID-19.

Συμπέρασμα 3

Επίσημα επιστημονικά δεδομένα και έγκυρες μελέτες έχουν δείξει ότι ο εμβολιασμός συνδέεται με μείωση θνησιμότητας, όχι αύξηση. Την ασφάλεια του εμβολιασμού έχουν επιβεβαιώσει και πολυάριθμες ενδελεχείς μελέτες ανά τον κόσμο, έναντι στα σοβαρά ρίσκα της COVID-19.

Στον απόηχο του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη, γεννήθηκαν σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ιστολόγια θεωρίες συνωμοσίας που υποστηρίζουν ότι η σύγκρουση σκηνοθετήθηκε με σκοπό να συγκαλυφθούν οι θάνατοι νέων ανθρώπων που είχαν λάβει εμβόλιο κατά της COVID-19. Ο βασικός ισχυρισμός πίσω από τις θεωρίες είναι ότι μόνο μία μηχανή βρέθηκε στο σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας. Ωστόσο, αυτός ο ισχυρισμός δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Ας δούμε τι ισχύει.

Παραδείγματα: attikanea.info, arxaiaithomi.gr, skeftomasteellhnika.blogspot.com, gegonotstomikroskpio.com, eikones.katharmata.net,

Παραδείγματα Facebook:

Στις αναρτήσεις διαβάζουμε ένα μακροσκελές κείμενο:

ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΚΑΤΣΕ ΚΑΛΑ.
ΗΤΑΝ ΕΝΕΔΡΑ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ.
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΒΡΗΚΕ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗ ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΤΡΑΙΝΟΥ;
Το εμπορικό τραίνο έστησε ενέδρα μέσα στο τούνελ στα Τέμπη. Το εμπορικό τραίνο δεν κατέβαινε. Άλλο έγινε.
Ο οδηγός του εμπορικού στήνει κανονική παγίδα. Η μηχανή δεν είναι μπροστά από τα βαγόνια. Η μηχανή είναι από πίσω. Είναι μέσα στο τούνελ, από την άλλη άκρη όμως. Όταν έρχεται το επιβατικό, η μηχανή του εμπορικού σπρώχνει λίγο τα βαγόνια προς τα πίσω να πέσουν πάνω στο επιβατικό που έρχεται. Το τελευταίο βαγόνι (δηλαδή το πρώτο καθώς το βλέπει ο οδηγός του επιβατικού που ανεβαίνει) έχει εκρηκτικό μηχανισμό ώστε να σκάσει και να καούν τα πάντα.
Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει και άλλος άνθρωπος ο οποίος είναι έξω, που παρακολουθεί από μακρά το επιβατικό που έρχεται ώστε να ειδοποιήσει τον οδηγό του εμπορικού να ξεκινήσει να σπρώχνει τα βαγόνια.
Δεν συγκρούστηκαν 2 μηχανές τραίνου μεταξύ τους. Συγκρούστηκε η μηχανή του επιβατικού, με ένα βαγόνι του εμπορικού.
Φαίνεται όμως ότι τα έσπρωξε λιγότερο από ότι έπρεπε και τα πρώτα βαγόνια δεν πρόλαβαν να μπουν μέσα στο τούνελ και έτσι η σύγκρουση έγινε εκτός τούνελ.
Ήταν εκεί ο οδηγός του εμπορικού και είχε στήσει καθαρή ενέδρα.
ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΕΙ ΤΗ ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΠΟΥΘΕΝΑ. ΑΥΤΟΣ ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΝΩ.
Αυτό σημαίνει ότι το εμπορικό τραίνο ανέβηκε από τη Λάρισα, μοιάζει να γνώριζε ο σταθμάρχης ότι το εμπορικό πάει να στήσει ενέδρα. Γι’ αυτό καθυστερεί το επιβατικό στη Λάρισα 1 ώρα. Όταν παίρνει το ΟΚ, το στέλνει και αυτό από την άλλη ράγα, να πάει να πέσει πάνω στην ενέδρα.
ΑΝ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΤΟΥΝΕΛ, Η ΕΚΡΗΞΗ ΣΕ ΚΛΕΙΣΤΟ ΧΩΡΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΤΕΡΑΣΤΙΩΝ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ, ΘΑ ΕΙΧΑΝ ΚΑΕΙ ΟΛΟΙ, ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΑΝ ΟΥΤΕ ΝΑ ΒΓΟΥΝ, ΟΙ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΧΕ 350 ΝΕΚΡΟΥΣ.
ΕΠΙΣΗΣ ΑΝ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΤΟΥΝΕΛ Η ΕΚΡΗΞΗ, ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙ ΟΤΙ ΤΑ 2 ΤΡΕΝΑ ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΡΑΓΑ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΘΑ ΝΟΜΙΖΑΝ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΑΠΛΟ ΤΥΧΑΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑ.
ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ ΕΙΧΕ ΞΑΝΑΓΙΝΕΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΟΝΤΩΣ ΑΥΤΧΗΜΑ ΜΕ ΕΚΡΗΞΗ ΒΥΤΙΟΦΟΡΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΠΙΣΤΕΥΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΟΤΙ ΕΓΙΝΕ ΠΑΛΙ ΤΟ ΙΔΙΟ. ΟΛΟΙ ΘΑ ΝΟΜΙΖΑΝ ΟΤΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΥΧΑΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑ.
Επίσης αν είχαν συγκρουστεί 2 μηχανές μεταξύ τους, δεν θα γινόταν έκρηξη. Για να γίνει έκρηξη βάρεσε μηχανή επιβατικού απευθείας με βαγόνι και όχι με μηχανή, άρα έλλειπε 100% η μηχανή.
ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΠΑΤΗΣΑΝ, Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΕΓΙΝΕ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥΝΕΛ, Η ΕΚΡΗΞΗ ΕΚΤΟΝΩΘΗΚΕ ΓΡΗΓΟΡΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΧΤΥΠΗΣΕ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΒΑΓΟΝΙΑ. ΕΠΙΣΗΣ ΕΙΔΑΝ ΟΛΟΙ ΟΤΙ ΤΑ ΤΡΕΝΑ ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΡΑΓΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΞΕΡΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΤΟ ΕΚΑΝΕ ΕΠΙΤΗΔΕΣ. ΜΟΝΟ ΕΠΙΤΗΔΕΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΤΑ ΛΑΘΟΣ.
ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΒΛΕΜΜΑΤΑ ΠΕΦΤΟΥΝ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΣΤΑΘΜΑΡΧΗ ΚΑΙ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΝΑΣ ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ, ΗΤΑΝ ΣΑΝ ΒΑΛΤΟΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΣΤΙΓΜΗΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΠΙΤΗΔΕΣ ΤΟ ΜΟΙΡΑΙΟ ΛΑΘΟΣ.
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΗΤΑΝ ΝΑ ΣΚΟΤΩΣΟΥΝ 350-400 ΑΤΟΜΑ, ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΕΡΚΑΛΥΨΕΙ ΤΟΥΣ ΘΑΝΑΤΟΥΣ ΝΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ.
ΔΕΝ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΤΡΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΡΑΓΑ ΟΜΩΣ. ΓΙΑΤΙ ΜΕΤΑ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΟΤΙ ΕΓΙΝΕ ΕΠΙΤΗΔΕΣ.
ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΩΣ ΠΙΘΑΝΟΣ ΕΚΤΡΟΧΙΑΣΜΟΣ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΤΟΥΝΕΛ.
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAP, ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΜΕΡΑ ΣΤΗ ΓΥΡΩ ΠΕΡΙΟΧΗ. Η ΚΑΜΕΡΑ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΗΝ ΕΚΡΗΞΗ, ΜΠΗΚΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ή είναι ο τρίτος άνθρωπος που ειδοποιεί το εμπορικό ότι έρχεται το επιβατικό ώστε να σπρώξει τα βαγόνια.
ΕΙΧΑΝ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙ ΚΑΛΑ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΕΚΡΗΞΗΣ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΣΑΝ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΜΕΡΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΓΕΛΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.
ΓΙΑ ΚΑΚΗ ΤΟΥΣ ΤΥΧΗ, ΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΕΓΙΝΕ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥΝΕΛ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΕΙΔΑΜΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΚΡΗΞΗ ΤΥΧΑΙΑ, ΑΛΛΑ ΜΕΛΕΤΗΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΤΑ 2 ΤΡΕΝΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΡΑΓΑ.
ΕΠΙΣΗΣ ΑΥΤΟΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΣΩΘΕΙ ΚΟΣΜΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΑΡΤΥΡΕΣ. αν δεν είχε σωθεί κόσμος δεν θα ξέραμε ότι το επιβατικό καθυστερεί στη Λάρισα 1 ώρα για άγνωστο λόγο.
ΤΕΤΟΙΑ ΣΥΜΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΞΑΝΑΓΙΝΕΙ, ΝΑ ΕΚΑΝΕ ΛΑΘΟΣ Ο ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ, ΝΑ ΣΤΕΛΝΕΙ ΤΟ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΡΑΓΑ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΠΕΡΙΕΡΓΑ ΣΤΟ ΤΟΥΝΕΛ.
Το τρένο έπρεπε στις 23:30 να έχει φθάσει στη Θεσσαλονίκη. Το καθυστέρησαν επίτηδες στη Λάρισα 1 ώρα για να ταιριάξει η σύγκρουση στο τούνελ στα Τέμπη.
ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ 20-30 ΝΕΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ. ΤΟΥΣ ΞΕΓΕΛΑΣΑΝ ΜΕ ΔΩΡΟ 150 ΜΒ.
ΟΣΟ ΠΕΡΝΑΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΟΤΙ ΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ ΟΝΤΩΣ ΗΤΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΣΚΟΤΩΣΕΙ ΚΑΙ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΣΧΕΔΙΟ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ.
ΜΕ ΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΣΤΡΕΨΟΥΝ ΤΑ ΒΛΕΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΑΛΛΟΥ.
ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΚΑΤΣΕ. ΑΡΑΓΕ ΑΠΟ ΠΟΙΟΝ ΠΗΡΕ ΕΝΤΟΛΗ Ο ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΤΡΕΝΟΥ;;;
Και φυσικά όλως τυχαίως, δεν υπήρχαν λαθρομετανάστες στο τραίνο, που γενικώς μόνο με αυτό κινούνται. Οι λαθρομετανάστες, ούτε εμβόλιο, ούτε σε τραίνα, ούτε κολλάνε ιό, ούτε αρρωσταίνουν, ούτε σε επικίνδυνες καταστάσεις είναι ποτέ.
ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΝ ΠΑΤΑΝΕ ΜΕ ΕΝΑΝ ΤΥΧΑΙΟ ΤΡΟΠΟ.
ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΑ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ. ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΜΕ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟ.
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΚΑΙ ΤΗ ΜΗΧΑΝΗ.

Τι ισχύει

Αρχικά, η μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας δεν είναι εξαφανισμένη, όπως ισχυρίζονται οι χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Χρησιμοποιώντας μάλιστα ως «τεκμήριο» φωτογραφία από το σημείο της σύγκρουσης των δύο τρένων, στην οποία υπάρχουν βέλη που δείχνουν ότι «η μηχανή του εμπορικού τρένου θα έπρεπε να είναι εδώ», ισχυρίζονται ότι η μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας είναι στην πίσω πλευρά των βαγονιών, ώστε τα βαγόνια να πέσουν πάνω στο επιβατικό τρένο που βρισκόταν στην ίδια σιδηροδρομική γραμμή. Όπως λένε στις αναρτήσεις, η μηχανή βρισκόταν μέσα στο τούνελ και στη συνέχεια διέφυγε, όπως και ο οδηγός της.

Η σύγκρουση των δύο μηχανών
Η φωτογραφία που διαμοιράζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωση και ιστολόγια

Ωστόσο, ο ισχυρισμός είναι ψευδής. Όπως διαπιστώσαμε από φωτογραφίες σε μέσα ενημέρωσης και βιντεοληπτικό υλικό τραβηγμένα στο σημείο του δυστυχήματος, εμφανείς είναι και οι δύο μηχανές.

Φωτογραφία από το σημείο του δυστυχήματος στα Τέμπη. EUROKINISSI / ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Όπως μπορούμε να δούμε κατόπιν μεγέθυνσης στην παραπάνω φωτογραφία, τα συντρίμμια της εμπορικής μηχανής είναι σε μπλε χρώμα, αριστερά, και δίπλα, ακριβώς δεξιά, η μηχανή του επιβατικού Intercity της Hellenic Train σε λευκό χρώμα με κόκκινη μπάρα.

Η μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας. SAKIS MITROLIDIS/AFP
Επεξεργασία: Ellinikahoaxes
Η μηχανή του επιβατικού συρμού με το όνομα Intercity 62 (IC 62). Reuters
Επεξεργασία: Ellinikahoaxes

Στις παραπάνω φωτογραφίες, παρατηρούμε τα μοντέλα των δύο μηχανών. Η μπλε μηχανή, αυτή της εμπορικής αμαξοστοιχίας έχει αριθμό «120-012» και του επιβατικού συρμού, αριθμό «120-022». Και οι δύο μηχανές έχουν κατασκευαστεί το 2004 από την εταιρία Siemens και είναι της σειράς ηλεκτρικών μηχανών έλξης (ηλεκτραμαξών) 120 ή γνωστή και ως Hellas Sprinter που λειτουργεί η Hellenic Train. Ένας κατάλογος των μηχανών που χρησιμοποιήθηκαν από τη Hellenic Train είναι διαθέσιμος εδώ.

Παραδείγματα αυτής της σειράς μηχανών φαίνονται παρακάτω:

Φωτογραφίες από το 2018 και 2020, όπου φαίνονται τα χρώματα της μηχανής Class 120 του ΟΣΕ. [πηγή] [πηγή]

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας δεν αναζητείται, αλλά έχασε τη ζωή του στο σιδηροδρομικό δυστύχημα. Η κηδεία του μηχανοδηγού, Σπύρου Βούλγαρη, τελέστηκε στις 7 Μαρτίου 2023 στο νεκροταφείο Καισσαριανής.

Η έκρηξη κατά τη σύγκρουση των δύο τρένων

Οι αναρτήσεις προσθέτουν μία ακόμα συνωμοσιολογική θεωρία, υποστηρίζοντας ότι:

Το τελευταίο βαγόνι (δηλαδή το πρώτο καθώς το βλέπει ο οδηγός του επιβατικού που ανεβαίνει) έχει εκρηκτικό μηχανισμό ώστε να σκάσει και να καούν τα πάντα.

Δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι η εμπορική αμαξοστοιχία περιείχε εκρηκτικό μηχανισμό.

Στιγμιότυπο από το βίντεο που δείχνει την έρηξη κατά τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη. ertnews.gr

Υπήρχε όντως έκρηξη τη στιγμή της σύγκρουσης, όπως καταγράφηκε από βίντεο από κάμερα ασφαλείας και μετέδωσε ο τηλεοπτικός σταθμός ΕΡΤ, ενώ παράλληλα διενεργείται έρευνα από τις αρχές για τα αίτια της έκρηξης. Σύμφωνα με άρθρο του AFP, πρόκειται για συνωμοσιολογική ανάρτηση, καθώς σύμφωνα με αναλυτές, μια τέτοια έκρηξη ήταν αναπόφευκτη μεταξύ δύο μηχανών. Ο αναλυτής ατυχημάτων Κωνσταντίνος Χασιώτης, δήλωσε στις 6 Μαρτίου 2023 στο AFP ότι:

Αυτές οι μηχανές περιέχουν αφενός μεγάλες ποσότητες λαδιού, οι οποίες, με την ταχύτητα, τη δύναμη της σύγκρουσης και την τριβή των μετάλλων, μπορούν εύκολα να πάρουν φωτιά. Οι μηχανές αποτελούνται από γεννήτριες και μετασχηματιστές με μέταλλα που αναπτύσσουν πολύ υψηλές θερμοκρασίες αν πιάσουν φωτιά.

Να σημειωθεί ότι οι θερμοκρασίες ήταν περίπου 1.300 βαθμών Κελσίου, σύμφωνα με αξιωματικούς της Πυροσβεστικής.

Το δυστύχημα δεν σκηνοθετήθηκε για να καλυφθούν οι θάνατοι νέων από το εμβόλιο

Οι αναρτήσεις και τα επίμαχα άρθρα ισχυρίζονται ότι το δυστύχημα σκηνοθετήθηκε ώστε να συγκαλυφθούν οι θάνατοι νέων ανθρώπων στην Ελλάδα από το εμβόλιο κατά της COVID-19.

Χαρακτηριστικά, οι χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γράφουν:

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΗΤΑΝ ΝΑ ΣΚΟΤΩΣΟΥΝ 350-400 ΑΤΟΜΑ, ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΕΡΚΑΛΥΨΕΙ ΤΟΥΣ ΘΑΝΑΤΟΥΣ ΝΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ.
ΔΕΝ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΤΡΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΡΑΓΑ ΟΜΩΣ. ΓΙΑΤΙ ΜΕΤΑ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΟΤΙ ΕΓΙΝΕ ΕΠΙΤΗΔΕΣ.
ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΩΣ ΠΙΘΑΝΟΣ ΕΚΤΡΟΧΙΑΣΜΟΣ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΤΟΥΝΕΛ.

Ωστόσο, δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να συνδέει το θάνατο ανθρώπων στο τραγικό δυστύχημα με κάποιο από τα εμβόλια κατά της COVID-19.

Επιπρόσθετα, σε γενικότερο πλαίσιο, ο ισχυρισμός ότι τα εμβόλια κατά της COVID-19 συνδέονται με θανάτους ληπτών και μάλιστα σε μεγάλη κλίματα δεν στηρίζεται από καμία έγκριτη επιστημονική αρχή ή την επιστημονική βιβλιογραφία εν γένει. Αντιθέτως, η διαθέσιμη επιστημονική βιβλιογραφία δείχνει ότι ο εμβολιασμός συνδέεται με μείωση θνησιμότητας του πληθυσμού, όχι αύξηση. Την ασφάλεια του εμβολιασμού έχουν επιβεβαιώσει και πολυάριθμες ενδελεχείς μελέτες ανά τον κόσμο, έναντι στα σοβαρά ρίσκα της νόσησης από COVID-19.

Από τις 8 Απριλίου 2022, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει αξιολογήσει ότι τα εμβόλια κατά της COVID-19 πληρούσαν τα απαραίτητα κριτήρια για την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα. Ο ΠΟΥ και τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) στις επίσημες σελίδες τους διαθέτουν χρήσιμες πληροφορίες για τον εμβολιασμό, ενώ τονίζουν ότι τα εμβόλια προσφέρουν ισχυρή προστασία από σοβαρές ασθένειες, νοσηλεία και θάνατο από τον κορονοϊό. Ήδη έχουν εμβολιαστεί εκατομμύρια άνθρωποι ανά τον κόσμο, ενώ όπως ενημερώνουν οι υγειονομικοί οργανισμοί, κάποιοι άνθρωποι θα εμφανίσουν ήπιες παρενέργειες μετά τον εμβολιασμό κατά της COVID-19, αλλά αυτά τα συμπτώματα συνήθως υποχωρούν μέσα σε μία ή δύο ημέρες. [πηγή],[πηγή]

Σχετικά με την ασφάλεια των εμβολίων COVID-19, στην ιστοσελίδα της ελληνικής κυβέρνησης για τον εμβολιασμό, αναφέρεται ότι:

Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι έχουν λάβει το εμβόλιο κατά της COVID-19 χωρίς να έχουν αναφερθεί σοβαρά ανεπιθύμητα συμπτώματα, πέρα από τα συνήθη που παρατηρούνται σε κάποια άτομα μετά από κάποιον εμβολιασμό.

Συμπέρασμα

Όπως προκύπτει από τα παραπάνω, ο ισχυρισμός ότι το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη ήταν σκηνοθετημένο, για να συγκαλυφθούν οι θάνατοι νέων ανθρώπων από τον εμβολιασμό κατά της COVID-19, δεν αληθεύει. Ο ισχυρισμός επίσης ότι μόνο το ένα τρένο έλκεται από μηχανή και η μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας έστησε ενέδρα στον επιβατικό συρμό, αποτελεί θεωρία συνωμοσίας. Η μηχανή δεν είναι εξαφανισμένη, όπως ισχυρίζονται οι χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ιστολόγια.

Πληθώρα φωτογραφιών και βίντεο από το σημείο της σύγκρουσης των δύο τρένων, απεικονίζουν εμφανώς τις δύο μηχανές, μία του επιβατικού και μία του εμπορικού τρένου, που έχουν διαλυθεί. Τέλος, δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να συνδέει τον θάνατο κάποιου εκ των θυμάτων του δυστυχήματος με κάποιο εκ των εμβολίων κατά της COVID-19 καθιστώνας αυτό τον ισχυρισμό μέρος ανυπόστατης θεωρίας συνωμοσίας.

Απόφοιτη του τμήματος Δημοσιογραφίας και Επικοινωνίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έχει συμμετάσχει σε προγράμματα, εργαστήρια και διαγωνισμούς για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και των ψευδών ειδήσεων στο διαδίκτυο.