Ποιοι είμαστε
Αρχική Παραπληροφόρηση σχετικά με τη διαδήλωση στις Βρυξέλλες ενάντια στο πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής EVRASΛΕΙΠΕΙ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

Παραπληροφόρηση σχετικά με τη διαδήλωση στις Βρυξέλλες ενάντια στο πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής EVRAS

25 Σεπ
2023

@

Ευαίσθητο περιεχόμενο

Αυτή η εικόνα περιέχει ευαίσθητο περιεχόμενο το οποίο μπορεί για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι προσβλητικό ή ενοχλητικό

Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε πριν 8 μήνες.

Ισχυρισμός

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, οι γονείς στο Βέλγιο τάσσονται μαζικά κατά της υπερσεξουαλικότητας όσο και της αλλαγής σεξουαλικού προσανατολισμού.

Συμπέρασμα

Τα δημοσιεύματα παρουσιάζουν μονομερώς τη συγκεκριμένη είδηση, ανακυκλώνοντας την παραπληροφόρηση των διοργανωτών. Οι πρόσφατες διαδηλώσεις στο Βέλγιο εναντιώνονταν στην υλοποίηση δύο διδακτικών δίωρων στο σύνολο της σχολικής χρονιάς αφιερωμένων στην Εκπαίδευση στις Σχέσεις, τα Συναισθήματα και τη Σεξουαλικότητα, το αποκαλούμενο πλαίσιο EVRAS, στα γαλλόφωνα σχολεία της Βαλλονίας. Οι διαδηλώσεις ενορχηστρώθηκαν από ένα δίκτυο συντηρητικών θρησκευτικών και ακροδεξιών ομάδων του Βελγίου, αλλά και αμφιλεγόμενων ΜΚΟ, που προωθούν συστηματικά την παραπληροφόρηση σχετικά με το EVRAS και το περιεχόμενο του πολυσέλιδου οδηγού που το συνοδεύει. Στην πραγματικότητα, το EVRAS είναι μια συνολική εκπαιδευτική πολιτική, η οποία απαντά στις προκλήσεις της εποχής, στις ανάγκες πρόληψης της δημόσιας υγείας, στην υγιή ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών και στην καταπολέμηση της έμφυλης βίας. Συνοδεύεται από έναν πολυσέλιδο οδηγό για τους εκπαιδευτικούς, ο οποίος έχει συνταχθεί με βάση τις τρέχουσες επιστημονικές τάσεις, σε συνεργασία με εγκεκριμένους φορείς και κατόπιν διαβούλευσης με τη συμμετοχή παιδιών και εφήβων, ενώ οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες θα πραγματοποιούνται από επαγγελματίες υγείας σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό.

Δημοσιεύματα και αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναφέρονται στις διαδηλώσεις στις Βρυξέλλες ενάντια στο νέο εκπαιδευτικό πλαίσιο EVRAS (Education à la Vie Relationnelle, Affective & Sexuelle) που τέθηκε σε ισχύ στη γαλλόφωνη περιοχή της Βαλλονίας. Ταυτόχρονα, τα εν λόγω δημοσιεύματα αναπαράγουν τον ψευδή ισχυρισμό ότι το EVRAS συνιστά προσπάθεια για προώθηση της υπερσεξουαλικότητας των παιδιών. Ας δούμε τι πραγματικά ισχύει.

Παραδείγματα αναρτήσεων και δημοσιεύσεων: dimpenews.com, lumi-news.gr, greeknewsondemand.com

Πλαίσιο

Ο ισχυρισμός ότι το EVRAS προάγει την υπερσεξουαλικοποίηση των παιδιών αποτελεί ένα από τα βασικότερα επιχειρήματα των διαδηλωτών στο γαλλόφωνο Βέλγιο, με τον γαλλικό και βελγικό Τύπο, ωστόσο, να επισημαίνουν την εξαπάτηση των γονέων από εκπροσώπους συντηρητικών θρησκευτικών ομάδων και τη συνεπακόλουθη διάδοση fake news είτε από σκοπιμότητα είτε από άγνοια που ενισχύουν την παραπλάνηση. [πηγή]

Η πρόσφατη διαδήλωση, για την οποία κάνουν λόγο και τα εγχώρια δημοσιεύματα, πραγματοποιήθηκε στις 17 Σεπτεμβρίου 2023 στο Mont des Arts των Βρυξελλών και συγκέντρωσε περίπου 1.500 άτομα, ενώ προηγήθηκαν απόπειρες εμπρησμού σε έξι σχολεία στο Charleroi, σχετιζόμενες με την αντίδραση στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο.

Συγκεκριμένα, στα εγχώρια δημοσιεύματα διαβάζουμε τα εξής:

Μαζική διαδήλωση στις Βρυξέλλες κατά της σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία την ώρα που η Εκκλησία Κύπρου την ευλόγησε! Την ώρα που η Εκκλησία Κύπρου μετά τη Ναζιστική υπερπαραγωγή του Αυτοκέφαλου Επιφάνιου ευλόγησε και τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία ( κάνουμε και τους σεξολόγους;) έτσι λέμε τώρα το να ”ξεπετάμε” τα παιδάκια με το υποκριτικό πρόσχημα να τα προστατεύσει από το διαδίκτυο οι Βρυξέλλες με μαζική διαδήλωση ξεσηκώθηκαν και ζητούν ακύρωση του νέου προγράμματος σεξουαλικής εκπαίδευσης/αγωγής στα σχολεία. Οι γονείς τάσσονται μαζικά κατά της υπερσεξουαλικότητας όσο και της αλλαγής σεξουαλικού προσανατολισμού κ.α.

Αν θέλεις να τα προστατεύσεις από το διαδίκτυο κάνεις όπως η Ρωσία απαγορεύεις την πρόσβαση ανηλίκων σε αυτό και τους φτιάχνεις μια εναλλακτική πλατφόρμα..Νομοθετείς, ζητάς από την Πολιτεία να πάρει νόμους που να προστατεύσει τη νεότητα..δεν διορθώνεις με ένα ακόμη λάθος το ήδη προγενέστερο..

Τι ισχύει

Ποιοι βρίσκονται πίσω από τις διαδηλώσεις;

Οι διαδηλώσεις έχουν ενορχηστρωθεί από τις συντηρητικότερες ομάδες της κοινωνίας του Βελγίου, όπως το Civitas, μια φονταμενταλιστική οργάνωση Καθολικών και το Fondation religieuse islamique turque de Belgique (Τουρκικό Ισλαμικό Θρησκευτικό Ίδρυμα του Βελγίου) το οποίο ελέγχει μεγάλο μέρος των τζαμιών του Βελγίου και είναι υπεύθυνο για ζητήματα πίστης. Το συγκεκριμένα Ίδρυμα υπάγεται στη Διεύθυνση Θρησκευμάτων της Τουρκίας ή αλλιώς Diyanet που έχει επικριθεί στο παρελθόν για κατασκοπεία Βέλγων πολιτών, λειτουργώντας, σύμφωνα με τον βελγικό Τύπο, ως το “μακρύ χέρι” του Ερντογάν στο Βέλγιο.

H γαλλική κολεκτίβα Manif pour tous, η οποία αντιτίθεται στα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων και έχει επικριθεί για τη διάδοση fake news σε σχέση με το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των νέων έχει, επίσης, πρωτοστατήσει στην εξέγερση των γονέων ενάντια στην εφαρμογή του προγράμματος EVRAS, μέσα από δύο ενώσεις, το L’Observatoire Petite Sirène και το Innocence en danger που κατέθεσαν προσφυγή στην Υπουργό Παιδείας καταγγέλλοντας “τον ιδεολογικό και υπερσεξουαλικό χαρακτήρα του EVRAS, ο οποίος θέτει σε κίνδυνο την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών, και επισημαίνουν ότι ο προσανατολισμός αυτός οδηγεί σε σαφείς νομικές παραβάσεις”. [πηγή]

Πηγή: RTBF

Το RBTF με εκτενή δημιοσιογραφική έρευνα αποκάλυψε την ύπαρξη ενός δικτύου σχετιζόμενου με την παραπληροφόρηση ενάντια στο EVRAS, το οποίο δραστηριοποιείται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αποτελείται από συνωμοσιολόγους της περιόδου της Covid-19, από υποστηρικτές θεωριών συνωμοσίας για την ύπαρξη δικτύων παιδεραστίας, από υπερ-συντηρητικές θρησκευτικές και ακροδεξιές οργανώσεις καθώς και από influencers με μεγάλη απήχηση.

Ιδιαίτερη είναι η δυναμική μη κερδοσκοπικών οργανώσεων, για την προστασία των παιδιών από τη σεξουαλική κακοποίηση, οι οποίες, ωστόσο, στερούνται εξειδικευμένου προσωπικού και διατηρούν δεσμούς με τη ριζοσπαστική δεξιά, όπως το Innocence en Danger.

Σε παλαιότερο άρθρο μας έχουμε αναδείξει τον αμφιλεγόμενο ρόλο μη κερδοσκοπικών οργανώσεων για τη διάσωση παιδιών από δίκτυα παιδεραστίας, όπως το Operation Underground Railroad και η υπόγεια σχέση που διατηρούν με την πολιτική ατζέντα του κινήματος QAnon. Δείτε εδώ.

Αναλυτικότερα για την παρατηρούμενη παρανόηση και την αποδόμηση των ψευδών ισχυρισμών στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού οδηγού EVRAS μπορείτε να βρείτε εδώ.

Τι είναι το EVRAS και τι ακριβώς υποστηρίζει;

Το EVRAS υπάρχει σαν οδηγός για τους εκπαιδευτικούς από το 2012 ενώ το 2013 υπογράφηκε μνημόνιο συνεννόησης μεταξύ ποικίλων θεσμών για τη γενίκευση της εφαρμογής του. Ωστόσο, μέχρι πρόσφατα υλοποιούνταν προαιρετικά στα γαλλόφωνα σχολεία.

Στην επίσημη ιστοσελίδα του EVRAS κάτω από τον τίτλο “Τι είναι EVRAS;” διαβάζουμε τα εξής:

Το EVRAS – éducation à la vie relationnelle, affective et sexuelle – συνίσταται στο να συνοδεύει παιδιά, εφήβους και νεαρούς ενήλικες και στο να τους προσφέρει μια συνειδητοποίηση των πολλών διαστάσεων της ανάπτυξής τους:

Ανάλογα με την ηλικία τους, εξετάζονται θέματα όπως:
● συναισθήματα
● κοινωνικές, οικογενειακές, φιλικές και ερωτικές σχέσεις
● σωματικές αλλαγές και σεξουαλική αφύπνιση
● σεξουαλικότητα και οι έννοιες της ευχαρίστησης, της συνειδητής επιλογής και της συναίνεσης
● θέματα που αφορούν τον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα φύλου
● αντισύλληψη, εκούσια διακοπή της εγκυμοσύνης και σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα
● πορνογραφία
● (κυβερνο)παρενόχληση…
● φιλοσοφικές πτυχές

Η προσέγγιση της EVRAS βασίζεται πάντα στον σεβασμό, την ανοχή, το καλωσόρισμα των διαφορών και το άνοιγμα προς τους άλλους. Στόχος της είναι να παρέχει αξιόπιστες, αμερόληπτες και εξαντλητικές πληροφορίες και να συμβάλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής σκέψης, ώστε να βοηθήσει τους νέους να οικοδομήσουν την ταυτότητά τους, να διασφαλίσουν την ευημερία τους και να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις.

Από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, όλοι οι μαθητές της Ομοσπονδίας Βαλλονίας-Βρυξελλών της 6ης δημοτικού (ηλικίας 11-12 ετών) και της 4ης γυμνασίου (ηλικίας 15-16 ετών) θα έχουν τη δυνατότητα μέσα από δύο δίωρα τον χρόνο να συμμετέχουν σε δραστηριότητες για τις σχέσεις, τα συναισθήματα και τη σεξουαλικότητα, των οποίων προηγείται προπαρασκευαστική εργασία βασισμένη σε απορίες των μαθητών, ενώ κανένα θέμα δεν τίθεται χωρίς προηγουμένως να αναφερθεί ή να αμφισβητηθεί από κάποιο παιδί. Οι δραστηριότητες συντονίζονται από επαγγελματίες υγείας και οικογενειακού προγραμματισμού. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε 85.000 μαθητές στη Βαλλονία και σε 25.000 μαθητές στις Βρυξέλλες. Συνολικά, η εκπαίδευση αφορά 4 διδακτικές ώρες στο σύνολο της σχολικής χρονιάς. [πηγή 1] [πηγή 2] [πηγή 3]

Σύμφωνα με έρευνα της Διεθνούς Αμνηστίας, το 48% των Βέλγων έχουν εκτεθεί σε σεξουαλική βία, ενώ 20% των γυναικών έχουν πέσει θύματα βιασμού. Το 2019, οι κοινωνικές υπηρεσίες του Βελγίου έλαβαν πάνω από 1.200 κλήσεις για καταγγελίες περιστατικών αιμομιξίας, ενώ με την εμφάνιση της πανδημίας και του συνεπακόλουθου εγκλεισμού, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για δύο έως τέσσερις μαθητές ανά τάξη, που πέφτουν θύματα σεξουαλικής βίας από το οικογενειακό περιβάλλον. Επιπλέον, σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Plan International Belgium σε δείγμα 736 νέων, το 60% των νεαρών Βέλγων πιέζονται να συμμορφωθούν με τη στερεοτυπική εικόνα ενός άνδρα ή μιας γυναίκας, με το ποσοστό να αγγίζει το 70% μεταξύ των νέων ηλικίας 16 έως 19 ετών. [πηγή]

Η αναγκαιότητα του EVRAS είναι αναγνωρισμένη από ψυχοιατροκοινωνικά κέντρα, υπηρεσίες σχολικής προαγωγής υγείας, Κέντρα Οικογενειακού Προγραμματισμού, και μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, όπως το CAL (Centre d’Action Laïque) και το O-Yes, Φορέας Προαγωγής της Υγείας.

Ο πυρήνας του βασίζεται στις Διεθνείς Κατευθυντήριες Αρχές για την Ολοκληρωμένη Σεξουαλική Αγωγή της UNESCO και στοχεύει στην εξάλειψη της σεξουαλικής βίας, η οποία λαμβάνει ιδιαίτερα ανησυχητικές διαστάσεις στο Βέλγιο, την ανάπτυξη του σεβασμού, την προστασία και την κριτική στάση απέναντι σε έμφυλα στερεότυπα και την πρόληψη απέναντι σε ζητήματα δημόσιας υγείας, όπως τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, ο ιοί HPV και HIV και οι ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες.

Στην πράξη το πρόγραμμα υλοποιείται μέσα από έναν οδηγό 300 περίπου σελίδων, ο οποίος έχει συνταχθεί με τη συνεργασία ποικίλων εγκεκριμένων φορέων και απευθύνεται αποκλειστικά σε εκπαιδευτικούς και κατόπιν διαβούλευσης και συνεντεύξεων με νέους.

Ο οδηγός για το EVRAS απευθύνεται σε επαγγελματίες του EVRAS, όχι σε παιδιά. […] Σκοπός του είναι να ενημερώσει τους επαγγελματίες για τα θέματα που μπορεί – ή δεν μπορεί – να προκύψουν από μια συγκεκριμένη ηλικία και μετά, και να τους παράσχει εργαλεία ειδικά για την ηλικία.

Ο οδηγός, που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο των συντονισμένων στρατηγικών της EVRAS, είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας περισσότερων από 150 επαγγελματιών του χώρου και της διαβούλευσης που πραγματοποιήθηκε με 400 νέους που συμμετείχαν σε συνεντεύξεις στην Ομοσπονδία Βαλλονίας-Βρυξελλών, σε όλα τα δίκτυα.

Πηγή: evras.be

Για την υποστήριξη της ορθής εφαρμογής του EVRAS, αλλά και του έργου των εκπαιδευτικών, ένα δίκτυο συντονιστών των εμπλεκόμενων φορέων προαγωγής της υγείας διατίθεται στα σχολεία ύστερα από αίτημα των εκπαιδευτικών για τη διοργάνωση δραστηριοτήτων.

Συνεπώς, από τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι το EVRAS αποτελεί μια δομημένη και ολοκληρωμένη προσέγγιση που βασίζεται σε μια ποικιλία θεματικών και στοχεύει στην ορθή ενημέρωση, την πρόληψη και την προστασία των παιδιών.

Τι απαντούν οι εμπλεκόμενοι φορείς στην παρατηρούμενη παραπληροφόρηση;

Η Caroline Désir, Υπουργός Παιδείας του Βελγίου, διέψευσε τους ισχυρισμούς που αποδίδονται στο πλαίσιο EVRAS, δηλώνοντας πρόσφατα τα εξής:

“Οι προθέσεις μας είναι ευγενείς. Προφανώς δεν πρόκειται να ενθαρρύνουμε την υπερσεξουαλικοποίηση των νέων, δεν πρόκειται να ενθαρρύνουμε τον σεξουαλικό προσανατολισμό ή την ταυτότητα φύλου, δεν πρόκειται να δώσουμε μαθήματα σεξουαλικών πρακτικών. Είναι απαράδεκτο να φοβίζουμε τους γονείς για το θέμα αυτό”.

Το CAL, ένας από τους εμπλεκόμενους φορείς, παραθέτοντας τα ανησυχητικά στατιστικά για τη σεξουαλικής βίας σημειώνει τα εξής:

Το Κέντρο Κοσμικής Δράσης (CAL) υποστηρίζει περισσότερο από ποτέ την ευρεία χρήση του EVRAS στα σχολεία, ιδίως δεδομένων των δραματικών στοιχείων για τη σεξουαλική βία. Αυτό το ιστορικό βήμα αποτελεί σαφές μήνυμα υπέρ των δικαιωμάτων και της προστασίας των παιδιών.

Από την άποψη αυτή, η CAL καταδικάζει την εκστρατεία παραπληροφόρησης που προπαγανδίζουν ορισμένες εξτρεμιστικές ομάδες, οι οποίες εκμεταλλεύονται τους γονείς μέσω υπογραφών και άλλων προσχεδιασμένων επιστολών.

Ο πρωθυπουργός του Βελγίου, Alexander De Croo, ύστερα από τις εμπρηστικές επιθέσεις στα σχολεία δήλωσε μέσα από βίντεο στον προσωπικό του λογαριασμό τα εξής:

“Το σχολείο πρέπει να είναι ένα ασφαλές μέρος για όλα τα παιδιά και το δικαίωμα στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν μπορεί να αμφισβητηθεί”. […] “Οδηγεί [ενν. η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση] τα παιδιά να είναι ανθεκτικά και είναι απαραίτητη για τη σεξουαλική υγεία όλων”.

Πηγή

Η έκταση της παραπληροφόρησης και οι συνέπειες καταγράφονται από δημοσιεύματα του γαλλικού και βελγικού Τύπου. Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό μέσο RTBF, το οποίο κάλυψε την πρόσφατη διαδήλωση:

Στους διαδηλωτές περιλαμβάνονταν οικογένειες, καθολικοί ακτιβιστές και μέλη της μουσουλμανικής κοινότητας. Ορισμένα τζαμιά των Βρυξελλών κάλεσαν σε διαδηλώσεις. Και πέρα από τις ιδεολογίες, υπήρχαν και γονείς που απλώς ανησυχούσαν, συχνά παραπλανημένοι, παρασυρμένοι από τις αναλήθειες στα κοινωνικά δίκτυα.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το υλικό που έχει ενσωματωθεί στον πολυσέλιδο οδηγό EVRAS είναι διαμορφωμένο με βάση τις ανάγκες, τις αναζητήσεις και τις απορίες που προκύπτουν στους μαθητές ανάλογα την ηλικιακή ομάδα στην οποία ανήκουν. Παρόλο που στην παρούσα συγκυρία το πρόγραμμα αφορά παιδιά ηλικίας 11-12 ετών και 15-16 ετών, ο οδηγός έχει συνταχθεί ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να ανταποκρίνονται στις αναζητήσεις παιδιών όλων των ηλικιών.

Στο πρώτο μέρος παρατίθενται οι επιδιωκώμενοι στόχοι και οι δεξιότητες τόσο σε επίπεδο γνώσης, όσο και συμπεριφοράς, ενώ στο κάτω μέρος υπάρχει τεκμηρίωση για την αναγκαιότητα της ύπαρξης της εκάστοτε θεματικής, στο πλαίσιο της ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης της ηλικιακής ομάδας-αναφοράς.

Στην περίπτωση της σεξουαλικής βίας, για παράδειγμα, η επιδίωξη είναι τα παιδιά “να συνειδητοποιούν τα συναισθήματα που προκύπτουν από τη σεξουαλική βία“, “να αναγνωρίζουν τους διάφορους τύπους και μορφές βίας” και “να αναγνωρίζουν ότι τα θύματα δεν είναι ποτέ ένοχα για ό,τι τους συνέβη“.

Σύμφωνα με το κείμενο τεκμηρίωσης, τα παιδιά ηλικίας 5-8 ετών “δυσκολεύονται να χρησιμοποιήσουν τα συναισθήματά τους για να κρίνουν αν μια κατάσταση είναι σεξουαλική επίθεση ή αν το άγγιγμα είναι εντάξει ή όχι“. Το επίπεδο ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης της ηλικίας αυτής “τους δυσκολεύει να πιστέψουν ότι κάποιος που γνωρίζουν και αγαπούν θα μπορούσε να τους αγγίξει με τρόπο που δεν είναι κατάλληλος γι’ αυτούς“. Μέσα από τον οδηγό με στοχευεμένες παρεμβάσεις, τα παιδιά αυτής της ηλικίας επιδιώκεται να μπορούν να αναγνωρίζουν τέτοιου είδους καταστάσεις.

Το παραπάνω παράδειγμα αποτελεί την τυπική δομή του οδηγού, ενώ στην επίσημη ιστοσελίδα του EVRAS παρέχονται επιπρόσθετα ψηφιακά εργαλεία για τους εκπαιδευτικούς.

Η περίπτωση της Κύπρου

Στα υπό εξέταση δημοσιεύματα γίνεται, επίσης, λόγος για την Κύπρο, η οποία από τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους διευρήνει τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Μπορείτε να διαβάσετε τη θεματική ανά τάξη εδώ και εδώ.

Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος – παρά τις αντιδράσεις των επιμέρους μητροπόλεων – πρόταξε την αναγκαιότητα οι μαθητές να λαμβάνουν σωστή ενημέρωση, παρά να αφήνονται στην άγνοια.

Συμπέρασμα

Με βάση τα ανωτέρω, ο ισχυρισμός ότι ο οδηγός EVRAS προωθεί την υπερσεξουαλικότητα στα παιδιά δεν ευσταθεί. Το EVRAS αποτελεί έναν οδηγό ο οποίος βοηθάει παιδιά σχολικής ηλικίας να αποκτήσουν μια σφαιρική κατανόηση αναφορικά με θέματα συναισθηματικής και σεξουαλικής υγείας ενώ αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο και για τους εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο αναγνώρισης και διαχείρισης περιπτώσεων κακοποίησης των μαθηματών.

Απόφοιτη του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με ειδίκευση στη Γλωσσολογία. Κάτοχος δύο μεταπτυχιακών τίτλων Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας και Σημειωτικής, Πολιτισμού και Επικοινωνίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έχει εργαστεί ως Γλωσσική Αναλύτρια σε εταιρεία συμπεριφορικής ανάλυσης με τη χρήση τεχνολογιών AI.