Ποιοι είμαστε
Αρχική Όχι, δεν πωλείται σε κρεοπωλείο της Γερμανίας ανθρώπινο κρέαςΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ

Όχι, δεν πωλείται σε κρεοπωλείο της Γερμανίας ανθρώπινο κρέας

4 Νοε
2022

@

Ευαίσθητο περιεχόμενο

Αυτή η εικόνα περιέχει ευαίσθητο περιεχόμενο το οποίο μπορεί για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι προσβλητικό ή ενοχλητικό

Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε πριν 2 έτη.

Ισχυρισμός:

Κρεοπωλείο στη Γερμανία πουλάει ανθρώπινο κρέας.

Συμπέρασμα:

Το βίντεο παρουσιάζει στιγμιότυπα από προωθητική ενέργεια σειράς βιντεοπαιχνιδιών που πραγματοποιήθηκε το 2012 σε κρεαταγορά του Λονδίνου. Το κρέας που φαίνεται στα πλάνα είναι ζωικής προέλευσης.

Περισσότερες από 2,000 κοινοποιήσεις στο Facebook έχει ένα βίντεο που συνοδεύεται από τον ισχυρισμό ότι σε κρεοπωλείο της Γερμανίας πωλείται ανθρώπινο κρέας. Όμως, τα πλάνα στο βίντεο προέρχονται από προωθητική ενέργεια σειράς βιντεοπαιχνιδιών που έγινε το 2012 στο Λονδίνο.

Στιγμιότυπο από δημόσια κοινοποίηση από προσωπικό λογαριασμό χρήστη του Facebook.

Ακολουθεί το βίντεο που υπάρχει στις υπό εξέταση δημοσιεύσεις.

Το βίντεο φαίνεται να έχει γνωρίσει μεγάλη διάδοση μετά την κοινοποίησή του από τον λογαριασμό “John F. Kennedy Jr.” στο Telegram στις 6 Οκτωβρίου 2022.

Τι ισχύει

Στις 2 Οκτωβρίου 2012 η ιαπωνική εταιρεία βιντεοπαιχνιδιών Capcom κυκλοφόρησε το Resident Evil 6, ένα βιντεοπαιχνίδι δράσης. Για την προώθησή του η εταιρεία δημιούργησε το Σεπτέμβριο του ιδίου έτους ένα pop-up καλλιτεχνικό δρώμενο με την τίτλο “Wesker & Son Resident Evil Human Butchery” στην κρεαταγορά Smithfield στο Λονδίνο. Στο “κρεοπωλείο”, το οποίο λειτούργησε μόνο για δύο ημέρες (28/9 και 29/9) πωλούνταν κρέας ζωικής προέλευσης, το οποίο είχαν διαμορφώσει κατάλληλα για να μοιάζει με ανθρώπινα μέλη. Τα έσοδα από τις πωλήσεις διατέθηκαν στον οργανισμό Limbless Association, μία φιλανθρωπική οργάνωση για άτομα που έχουν υποστεί ακρωτηριασμό.

Όπως μπορείτε να δείτε και στην εικόνα που ακολουθεί, στα επίμαχο βίντεο χρησιμοποιήθηκαν πλάνα από το ρεπορτάζ που έκανε το Reuters για την δράση προώθησης του παιχνιδιού από την Capcom στην κρεαταγορά του Λονδίνου.

Στιγμιότυπο από το βίντεο που είναι αναρτημενο στον ιστότοπο του Reuters.

Ο διευθυντής δημοσίων σχέσεων του Resident Evil 6, Dan Walsh, δήλωσε στην κάμερα του Reuters:

Το βασικό για εμάς ήταν να το κάνουμε να φαίνεται αληθινό. Θέλαμε πολύ να μοιάζει με κρεοπωλείο, ώστε, την Παρασκευή και το Σάββατο που θα το επισκεφθεί το κοινό να το βλέπουν και να σκέφτονται ‘Ω, αυτό είναι κρεοπωλείο’. Κι όταν το κοιτάξουν από λίγο πιο κοντά, να λένε ‘Θεέ μου, υπάρχει ένα χέρι εκεί ή υπάρχει ένα πρόσωπο ή υπάρχει ένα σώμα’. To να φαίνεται αληθινό ήταν πραγματικά το κλειδί για εμάς.

Η εταιρεία είχε υλοποιήσει μία παρόμοια προωθητική ενέργεια και για το Resident Evil 5. Συγκεκριμένα, το 2009 είχε διοργανώσει στο Λονδίνο ένα κυνήγι θησαυρού, στο οποίο οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να εντοπίσουν και να συλλέξουν κατασκευές που είχαν τη μορφή μερών του ανθρωπίνου σώματος. Σε ανακοίνωση που έβγαλαν μετά το πέρας της εκδήλωσης, ανέφεραν ότι χρησιμοποίησαν εντόσθια από κοτόπουλα για να είναι το αποτέλεσμα πιο ρεαλιστικό.

Συμπέρασμα

Το βίντεο που εντοπίζεται στις υπό εξέταση δημοσιεύσεις παρουσιάζει στιγμιότυπα από την προώθηση του βιντεοπαιχνιδιού Resident Evil 6. Το καλλιτεχνικό δρώμενο, που έγινε το 2012, πραγματοποιήθηκε σε κρεαταγορά του Λονδίνου. Το κρέας που χρησιμοποιήθηκε για να δημιουργηθούν τα “ανθρώπινα μέλη” είναι ζωικής προέλευσης.

Η Σπυριδούλα Μάρκου είναι κάτοχος του μεταπτυχιακού "Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα" του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ακόμη, είναι πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Από το 2016 συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ. Είναι μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Μακεδονίας – Θράκης (ΕΣΗΕΜ-Θ).